عضو هیئت موسس انجمن مدیران صنایع استان در گفتگو با «نصر» عنوان کرد/

کلینی؛ کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی تبریز: می توان استان را به جایگاه قطب صنعتی خود برگردانیم

1397/12/16 - 13:42 - کد خبر: 400 نسخه چاپی

نصر: کاندیدای نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در گروه کشاورزی گفت: آذربایجان شرقی با توجه به همسایگان خارجی خود به مراتب از سایر استان ها شرایط و ظرفیت بالایی دارد و باید به خوبی از این ظرفیت ها استفاده و با برطرف کردن ضعف های خود آذربایجان را به جایگاه اصلی خود برگردانیم و به قطب صنعت کشور تبدیل کنیم.

به گزارش نصر ، پرویز کلینی کاندیدای نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی  در گروه کشاورزی گفت:  متاسفانه از دید افکار عمومی اتاق بازرگانی یک سازمان اجرایی و قانون گذار در توسعه اقتصادی است که در واقع این گونه نیست و این تفکر غلط است.

عضو ائتلاف "اتاقی برای فردا" در این دوره از انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز ادامه داد: از نظر قانون اتاق های بازرگانی فقط نقش مشورتی را بر عهده دارد ، یعنی اتاق بازرگانی نه می تواند قانونی را تصویب کند و نه قدرت اجرایی دارد.

مدیر عامل شرکت آبمیوه و کنستانتره نوش ایران خاطر نشان کرد: اتاق بازرگانی محل حضور صاحبان صنعت ، تجارت و معدن و همچنین کشاورزی است و چون این افراد عملا در توسعه اقتصاد کشور فعالیت دارند مسائل ،مشکلات و ایده های خود را برای توسعه اقتصاد کشور به دولت مردان ارائه می دهند.

وی اذعان داشت: اگر شرایط اقتصادی کشور مطلوب باشد و ثبات در جامعه و مسائل ارزی حاکم باشد اتاق بازرگانی هم می تواند نقش محوری خود را در توسعه اقتصاد کشور بیش از پیش داشته باشد.

کلینی به قدمت و تاریخچه اتاق تبریز اشاره کرد و یادآور شد: اتاق بازرگانی تبریز با توجه به اینکه حدود یکصد سال قدمت دارد و نظر به اینکه جز اولین اتاق های بازرگانی کشور محسوب می شود در اولین نگرش نشان دهنده و معرفی کننده یک بخش خصوصی قدرتمند در استان است و نشان می دهد چقدر فعالان اقتصادی در استان فعالیت چشم گیر داشته است.

وی ادامه داد: در استان فعالان بزرگی وجود داشته است و با چه سختی هایی ترانسپرت کالا انجام می دادند اما نه با امکانات امروزی مانند کشتی، هواپیما و ... در صورتی که امروز با وجود این همه راه برای واردات و صادرات چالش های بزرگی برای فعالیت بازرگانی وجود دارد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز ادامه داد: اتاق بازگانی هرگز نمی تواند غیر از نص صریح قانون کاری کند و فقط می تواند به مدیران و کسانی که دولت را اداره می کنند مشورت دهد و کمک فکری باشد. از طرف دیگر قانون هم به اتاق این اجازه را داده است تا اتاق به فعالان اقتصادی خود با توجه به فعالیت خود کارت بازرگانی صادر کند.

وی اذعان داشت: اینکه درجه بندی می کنند و می گویند اتاق بازرگانی در درجه اول یا دوم کشور قرار دارد با چه معیار هایی انجام می گیرد؟ آیا اتاق در اقتصاد استان نقش اجرایی دارد و با توجه به این مسئله درجه بندی می شود؟ صد در صد این گونه نیست و هر وقت محیط اقتصادی کشور پویا تر شده است و ثبات در کشور حاکم باشد اتاق هم توانسته پویا تر و فعال تر با سرمایه گذاران خارجی ارتباط برقرار کند و نقش خود را ایفا کند ولی در شرایط فعلی کشور فقط نقش مشاوره و کمک را به دولت مردان دارد.

کلینی گفت: زمانی مردان اقتصادی آذربایجان در استان های دیگر فعالیت می کردند و زمانی به شدت فرار سرمایه گذاران از استان را شاهد بودیم که با هم فکری و مشاوره مناسب اعضای اتاق تبریز با دولت مردان توانستیم شرایط استان را برای فعالیت سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی فراهم کنیم.

عضو هیئت موسس انجمن مدیران صنایع استان خاطر نشان کرد:  آذربایجان شرقی با توجه به همسایگان خارجی خود به مراتب از بقیه استان ها شرایط و ظرفیت  بالایی دارد و باید به خوبی از این پتانسیل ها استفاده و با برطرف کردن ضعف های خود آذربایجان را به قطب صنعت کشور تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

کلینی؛ کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی تبریز: می توان استان را به جایگاه قطب صنعتی خود برگردانیم نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار