معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفتگو با نصر خبر داد:

افزایش ۱۰ درصدی موارد بستری کرونا در استان/ مشاهده اثرات مسافرت ها در هفته های آینده

1400/01/05 - 23:57 - کد خبر: 39867 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با توجه به تجربیات گذشته، ممکن است اثرات این مسافرت ها در هفته های آینده آشکار شود.

به گزارش نصر، "عباسعلی درستی" در گفتگو با خبرنگار نصر از افزایش ۱۰ درصدی موارد بستری کرونا در استان از زمان آغاز تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: در طی این مدت، تغییر چندانی در بقیه آیتم ها مانند موارد مثبت روزانه، تعداد فوتی ها و... نداشته ایم.
وی همچنین از تغییر وضعیت کرونایی دو شهرستان در استان خبر داد و تصریح کرد: در طی این مدت، شهرستان سراب از وضعیت نارنجی به قرمز و همچنین شهرستان جلفا از وضعیت زرد به نارنجی تبدیل شده است و وضعیت بقیه شهرستان ها نسبتا پایدار است.
درستی با اعلام وضعیت ثابت و زرد تبریز، افزود: با توجه به ورود مسافران به این شهر و همچنین عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در خرید های روزهای اخیر، پیش بینی بینی بر این بود که وضعیت تبریز از لحاظ شیوع ویروس کرونا از  آنچه که امروز شاهد آن هستیم بدتر شود؛ اما در حال حاضر شرایط نسبتا مناسب است، ولی آینده اصلا قابل پیش بینی نیست و با توجه به تجربیات گذشته، ممکن است اثرات این مسافرت ها در هفته های آینده آشکار شود.
وی در حال حاضر تنها سلاح در مقابل با ویروس کرونا را رعایت دستورالعمل های بهداشتی عنوان کرد و اذعان داشت: خوشبختانه واکسیناسیون بر علیه این بیماری در کل کشور آغاز شده است و امیدواریم واکسن ایرانی تا اواخر بهار به تولید انبوه برسد؛ بناربراین برای کنترل دقیق بیماری به چهار الی پنج ماه زمان نیاز داریم.

واکسیناسیون مردم از اواخر فروردین
معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: در کنار واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان، واکسیناسیون بیماران خاص، بیماران سرطانی، پاکبان ها، افراد مسن و جانبازان نیز همزمان با کل کشور انجام می شود و احتمالا از اواخر فروردین ماه سال جاری واکسیناسیون مردم عادی نیز آغاز شود.
انتهای پیام/
افزایش ۱۰ درصدی موارد بستری کرونا در استان/ مشاهده اثرات مسافرت ها در هفته های آینده فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار