استاندار آذربایجان‌غربی؛

حل مشکلات اقتصادی نیازمند همفکری با بخش خصوصی است

1398/07/18 - 17:09 - کد خبر: 3986 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان غربی در نشست روسای اتاق های بازرگانی سراسر کشور گفت: حل مشکلات اقتصادی کشور نیازمند توجه، تعامل و همفکری با بخش خصوصی است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمدمهدی شهریاری در این نشست که امروز با حضور روسای اتاق”های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور در ارومیه برگزار شد، نقش اتاق”های بازرگانی و بخش خصوصی را در توسعه اقتصادی بسیار پراهمیت دانست و افزود: امروز تمام ارکان نظام بر این اعتقاد هستند که حل مشکلات اقتصادی کشور نیازمند توجه به بخش خصوصی و همچنین تعامل و همفکری بیشتر با این بخش است و اتاق”های بازرگانی می”توانند بستر استفاده از ظرفیت نخبگان در بخش خصوصی را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید نیز در تمامی تصمیم”های اقتصادی خود با بخش خصوصی هم فکری دارد، اظهار داشت: کشور امروز بیش از هر زمان دیگری برای استقلال اقتصادی و متضرر شدن کمتر از تحریم”ها به کارآفرینی نیاز دارد و در این مسیر اتاق”های بازرگانی نقش محوری دارد.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه اشتغال را جزو اصلی”ترین دغدغه”های دولت عنوان کرد و گفت: توسعه اشتغال و رفع بیکاری، نیازمند جذب سرمایه”گذاری است و اتاق”های بازرگانی بعنوان پارلمان بخش خصوصی می”توانند اثرگذاری جدی در زمینه جذب سرمایه”گذاری داشته باشند.

شهریاری با تاکید بر ضرورت تقویت ارتباط بین بخش خصوصی و نخبگان افزود: اتاق”های بازرگانی می”توانند بسترساز استفاده از ظرفیت نخبگان در بخش خصوصی باشند که لازمه این کار تهیه بانک اطلاعاتی نخبگان و معرفی توانمندی”های آنان به بخش خصوصی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود آماری از وضعیت اقتصادی و اشتغال استان ارائه کرد و گفت: صادرات استان طی ۶ ماهه نخست سال جاری از مرز یک میلیارد دلار گذشت و پیش”بینی می”کنیم تا پایان سال به دو  میلیارد دلار برسد.

شهریاری افزود: در شاخص فضای کسب و کار نیز آذربایجان”غربی در پاییز و زمستان سال گذشته رتبه دوم و در بهار سال جاری رتبه نخست کشور را کسب کرد.
وی به کاهش نرخ بیکاری در استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان از ۱۵ درصد در تابستان سال گذشته به ۸.۶  درصد در تابستان سال جاری رسید و بر اساس این گزارش آذربایجان”غربی در میان استان”های کشور بیشترین کاهش نرخ بیکاری را داشته است.

وی اظهار کرد: مدیریت آذربایجان”غربی همواره به نقش”آفرینی بخش خصوصی در توسعه اعتقاد دارد و در همین راستا امروز شاهد حضور سرمایه”گذاران مختلف از سایر استان”ها در آذربایجان”غربی هستیم.

شهریاری همچنین از تلاش”های رئیس و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی ارومیه در برگزاری منظم جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و پیگیری مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی استان قدردانی کرد.

نشست دو روزه روسای اتاق”های بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی کشور امروز صبح در ارومیه آغاز به کار کرد و فردا با حضور رییس بانک مرکزی ادامه می”یابد.

انتهای پیام/

حل مشکلات اقتصادی نیازمند همفکری با بخش خصوصی است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار