یادداشت نصر /چند جمله خطاب به آقای رییس‌جمهور

ملتی که خاک خوردند، اما خاک ندادند

1400/01/02 - 09:08 - کد خبر: 39805 نسخه چاپی

نصر: تحریم بد است، تحریم مشکل و سختی ایجاد می کند، اما نباید یک رییس جمهور و یک رییس دولت مدام از تحریم ها ناله سر بدهد!

آقای رییس‌جمهور امروز در پیام تبریک نوروزی اش هم دست از این روند منسوخ شده اش برنداشت و طلوع سپیده  گشایش در سال جدید را هم منوط به رفع تحریم کرد!

آقای رییس‌جمهور! تحریم در دولت شما به وجود نیامده است، بیش از چهل سال است که تحریم هستیم و بیش از نصف ملت ایران در تحریم به دنیا آمده، زندگی، رشد و پیشرفت کرده اند!

آقای رییس‌جمهور! تحریم خیلی بد است، شما و همه اعضای دولتتان موظفید برای رفع تحریم ها همه تلاش تان را انجام دهید، اما نه با ناله سر دادن و فرستادن پالس های ناامیدی و انفعال به دشمن!

آقای روحانی! اسم دولتتان را گذاشته اید تدبیر و امید تا مفهوم این دو کلمه ژرف را از بین ببرید؟ این چه تدبیری است که انجام می دهید؟ ملت بزرگوار ایران شایسته این تدابیر شما نیستند، ملت صبور ایران ناله سردادن های شما در مقابل دشمنان را تحمل نمی کنند.

آقای رییس! شما رییس جمهور ملتی هستید که خاک خوردند، اما خاک ندادند؛ شما رییس جمهور ملتی هستید که هشت سال وجب به وجب خون دادند تا یک وجب از خاکشان دست دشمن نیافتد، شما رییس جمهور غیرتمندانی هستید برای پس گرفتن جنازه ناموس شان از دست دشمن، چهارده شهید تقدیم کردند و... چرا این‌قدر ناله سر می دهید و در مقابل دشمن این چنین اظهار عجز می کنید؟ این همه دم از تحریم و مشکلات آن زدن، چیزی جز اظهار عجز و ناتوانی نیست آقای رییس!

امروز مقام معظم رهبری که هر روز دم از ارادت و اطاعت از ایشان می زنید، تاکید کردند مسئولان اقتصاد کشور را به مسئله تحریم پیوند نزنند.

خطاب رهبری دقیقا به شما و مسئولان بود که تاکید کردند: «مسئولان کشور چه مسئولانی که سر کار هستند و چه کسانی در آینده خواهند آمد، مسئله اقتصاد را به رفع تحریم گره نزنند، اقتصاد کشور را معطل و پا در هوا در انتظار تصمیم دیگران قرار ندهند، فرض کنید تحریم باقی خواهد ماند، اقتصاد کشور را بر اساس تحریم برنامه ریزی کنند، چشم انتظار نباشند. اگر اگرها اقتصاد را معطل و سر در گم نگه می‌دارد و نباید بلاتکلیفی در اقتصاد ایجاد کرد.»

آقای روحانی! در این چند ماه باقی مانده لطفاً اگر اگرهایتان را کنار بگذارید و رفع موانع تولید و رونق فضای کسب و کار را سرلوحه تدابیرتان قرار دهید. فرض کنید این صد روز همان صد روزی است که وعده کرده بودید پس از پیروزی در انتخابات مشکلات عمده اقتصادی را رفع خواهید کرد.

آقای رییس‌جمهور عزیز، ملت ایران خیلی بزرگتر و شریف تر از آن چیزی هستند که فکر می کنید، لطفاً در مقابل دشمنان سینه ستبر کنید، همانند آن جوانان شریفی که هشت سال مقابل گلوله‌های دشمنان سینه ستبر کردند، مطمئن باشید این‌گونه تحریم ها بی اثر خواهند شد، این یک قاعده کلی در نزاع است، چه بین دو پسر بچه باشد، چه بین دو رییس جمهور و دو قدرت!

انتهای پیام/
ملتی که خاک خوردند، اما خاک ندادند محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 2 نظر

  Ali   3 سالها پیش  

این مهم است که هوش چینی کمک به تمیز کردن عراق از باندهای انگلیسی . به خصوص, قانون عراق خواستار خروج از باندهای انگلیسی.

  امیر   3 سالها پیش  

این نوع نظر خواهی ها و صحبت ها و سخنرانی ها گره ای از مشکلاتی که خاینان نفوذ کرده در لایه های اجرایی کشور عزیز و وسیع و ثروتمندمان که منتهی شده به محرومیت و فقر فرهنگی و عدم امکان ازدواج جوانان،فقط به نظر من انتخابات زود هنگام و عدم اتلاف زمان
پژوهشیار