با برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت چوگان استان آذربایجان شرقی؛

رشید شه شهی 4 سال دیگر رئیس هیأت چوگان استان باقی ماند

1399/12/28 - 15:20 - کد خبر: 39736 نسخه چاپی

نصر: مجمع انتخاباتی هیأت چوگان استان به ریاست نوزائی رئیس فدراسیون چوگان کشور و با حضور بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و ده خدایی مشاور رئیس فدراسیون چوگان روز چهارشنبه 27 اسفندماه در سالن کنفرانس اداره کل برگزار شد و رشید شه شهی با کسب اکثریت آرا و با 15 رأی به مدت 4 سال دیگر به عنوان رئیس هیأت چوگان استان آذربایجان شرقی انتخاب شد.

به گزارش نصر، مجمع انتخاباتی هیأت چوگان استان به ریاست نوزائی رئیس فدراسیون چوگان کشور و با حضور دکتر بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان و ده خدایی مشاور رئیس فدراسیون چوگان روز چهارشنبه 27 اسفندماه در سالن کنفرانس اداره کل برگزار شد و رشید شهشی با کسب اکثریت آرا و با 15 رأی به مدت 4 سال دیگر به عنوان رئیس هیأت چوگان استان آذربایجان شرقی انتخاب شد.
رشید شه شهی در صحبتهای خود به اصالت فرنگی تاریخی چوگان اشاره کرده، گفت: چوگان، ریشه در فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم دارد و این خطه از کشور دارای قدمت تاریخی در ورزش چوگان است و وجود میدان صاحب آباد تبریز گواهی بر این اداست.
شه شهی از برنامه های خود برای چهارسال پیش رو نیز سخن گفته، افزود: بر روی بحث اموزش مربیان، داوران و ورزشکاران تمرکز ویژه ای داریم و خود را برای تعالی چوگان استان آماده کرده ایم و در این مسیر از تمام توان و امکانات خود استفاده خواهیم کرد.
رئیس هیأت چوگان استان ادامه داد: ایجاد زمین اختصاصی بازی چوگان در تبریز از مهم ترین نیازهای ضروری ورزشکاران این رشته است که امیدوارم در تعامل با شهرداری تبریز و اختصاص یک زمین 6 هکتاری از پارک بزرگ تبریز، به این خواسته مهم خانواده چوگان جامه عمل بپوشانیم.

بهتاج: چوگان ورزش ملی ما ایرانیان است
بهتاج گفت: اگر علاقه مندی رئیس محترم فدراسیون چوگان و چند نفر از عزیزان نبود، امروز چوگان با این شکل و شمایل و تکاپوی کنونی وجود نداشت ولی ما برای 4 سال آتی یک شعار داشته باشیم و در این 4 سال بحث عملیاتی چوگان را انجام دهیم و در این راه ما هم کاملا حمایت خواهیم کرد و پای کار هستیم.
او ادامه داد: در خصوص چوگان که ورزش ملی ماست و شناسنامه دار است، بر سر مالکیت معنوی آن در بین کشورها کش و قوس است می توان یک کار اساسی کرد و آن هم این است که یک همایش علمی ملی راجع به چوگان برگزار کنیم و از پژوهشگران علاقه مند دعوت کنیم تا مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند و این رشته ورزشی اصیل را بشناسانیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: کلاسهای داوری و مربیگری چوگان در بعد استانی، منطقه ای و کشوری را می‌توانیم میزبانی کنیم تا در بحث توانمندسازی منابع انسانی این رشته ورزشی در استان اقدامی موثر انجام شود.
نایب رئیس مجمع انتخاباتی هیأت چوگان استان گفت: زمین چوگان یک مقوله ای است برای خودش و 6 هکتار زمین برای بازی چوگان نیاز است و اختصاص زمین از پارک بزرگ تبریز یک کار تعاملی می طلبد که تلاش می کنیم به منصه ظهور برسدو علاوه بر این در مجموعه ورزشی یادگار امام هم فضای لازم برای این موضوع وجود دارد که اگر هیأت بتواند از طریق بخش خصوصی برای ایجاد زیر ساخت در آن و بهره برداری از آن اقدام کند.

نوزائی: به آینده ورزش چوگان آذربایجان شرقی خوش بینم
نوزائی رئیس فدراسیون چوگان کشور هم که ریاست مجمع انتخاباتی چوگان آذربایجان شرقی را به عهده داشت، گفت: به آینده چوگان استان آذربایجان شرقی امیدوارتر شدم با صحبت‌هایی که مدیرکل محترم استان مطرح کردند و با توجه به ظرفیتی که در استان می‌بینم انتظار می رود در سال‌های آتی در بازیهای قهرمانی کشور مقام اول را کسب کند و این دور از ذهن نیست، چرا که در بار اول شرکت در مسابقات، مقام سوم را کسب کردند.
رئیس مجمع انتخاباتی استان آذربایجان شرقی افزود: چوگان از دیرباز متعلق به ایران و ایرانی بوده و ورزش فاخری است و در 3 هزار سال قبل ما ایرانی ها آن را ابداع کردیم و در یونسکو به نام ما ثبت شد تا چوگانی در خور نام ایران داشته باشیم.
نوزائی افزود: عمل به سخن رهبری که فرمودند دنبال احیای بازیهای ورزشی بومی و اصیل باشید،برای ما دغدغه است و اعتلای فرهنگ ایرانی با احیای ورزش چوکان کاری بزرگ است و در این زمینه جا دارد از تلاشهای مهندس ایلخانی زاده که برای احیای چوگان خیلی زحمت کشیدند قدردانی کنم.
او ادامه داد: ایجاد زیر ساخت‌های چوگان مستلزم هزینه های بالایی است و ما در این زمینه از ورود بخش خصوصی و حمایت مالی آنان از این رشته ورزشی استقبال می‌کنیم ولی حمایت مسئولان استان آذربایجان شرقی و به ویژه آقای دکتر پورمحمدی استاندار محترم از چوگان به احیای مبانی فرهنگی و تاریخی مستتر در آن کمک شایانی می کند که بدون یاری این عزیزان به سرمنزل مقصود نمی رسد.

انتهای پیام/
رشید شه شهی 4 سال دیگر رئیس هیأت چوگان استان باقی ماند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار