خبر/

مشکل تهیه باتری قلب در آذربایجان‌شرقی رفع شد

1398/07/18 - 15:50 - کد خبر: 3967 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: نیاز این استان به باتری قلب برای چند ماه تامین شده و به زودی وارد استان خواهد شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمدرضا صومی روز پنجشنبه در گفت وگویی، دلیل کمبود باتری قلب در استان را بدهی های کلان شرکت های بیمه ای از جمله بیمه سلامت و تامین اجتماعی دانست و افزود: در تلاشیم این مشکلات را در اسرع وقت حل کنیم.

وی اظهار داشت: با رایزنی های مختلف در نهایت موفق شدیم بخشی از بدهی بیمه سلامت به میزان ۱۵ میلیارد ریال را برای خرید باتری قلب مورد نیاز استان دریافت کنیم که امیدواریم با این اقدام بخشی از مشکلات بیماران قلبی و عروقی رفع شود.

وی مجموع بدهی های تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی را بسیار بالا اعلام و اضافه کرد: مدت این بدهی در حال حاضر از ۱۱ ماه گذشته است و البته بیمه سلامت نیز در این زمینه بدهی ۴ ماهه دارد.

بنا به این گزارش، طی هفته های اخیر کمبود باتری قلب به یکی از چالش های مهم و بزرگ بخش درمان آذربایجان شرقی تبدیل شده است و بسیاری از بیماران را دچار مشکلات جدی حیاتی کرده است.

همین موضوع باعث شده است نوبت دهی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به متقاضیان دریافت باتری قلب به ۷۰۰ نفر برسد.

باتری قلب یک دستگاه پزشکی با بار الکتریکی است که برای کمک به مدیریت ضربان قلب نامنظم زیر پوست بیماران قرار می گیرد تا منجر به ارسال سیگنال های الکتریکی به قلب شود.

 باتری قلب نوع ICD بنابر نیاز بیمار از ۱۵ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان و نوع ‌‌پیس میکر حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/

 مشکل تهیه باتری قلب در آذربایجان‌شرقی رفع شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار