جاده تفرجگاه ازناو خلخال دوبانده می‌شود

1399/12/27 - 10:31 - کد خبر: 39645 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: طرح ارتقای راه فعلی دسترسی به منطقه نمونه گردشگری و تفرجگاه ازناو خلخال با دو بانده کردن مسیر اجرا می‌شود.

به گزارش نصر، کلیم‌الله وثوقی روز چهارشنبه در نشست با فرماندار خلخال افزود: برای اجرای این طرح ۱۵ میلیارد ریال اعتبار اولیه به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ابلاغ شده و عملیات اجرایی آن سال آینده آغاز می‌شود.
وی هدف از اجرای این طرح گردشگری را تسهیل دسترسی گردشگران به تفرجگاه ازناو از محل پاسگاه چندمنظوره انتظامی تا چشمه ازناو و ایجاد ۲ مسیر رفت و برگشت ذکر و اظهارکرد: با اجرای این پروژه مشکل ترافیک راه فعلی در زمان اوج حضور گردشگران برطرف خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری در حال اجرای تفرجگاه ازناو خلخال از جمله پل معلق در این منطقه راه کم‌عرض با مشخصات راه روستایی فعلی جوابگوی حضور گردشگران بی‌شمار در این منطقه نیست.
وی با اشاره به تاکید استاندار اردبیل مبنی بر فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری مناطق نمونه گردشگری استان اظهارکرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آماده همکاری با مجری طرح پل معلق ازناو است.
فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: برای ایجاد راه دسترسی به ۲ قله ازناو و ۲ سمت دسترسی به پروژه پل معلق در حال ساخت ازناو ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی با هدف کمک به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری تخصیص یافته است.
فریدون بابایی اظهارکرد: تامین اعتبار موردنیاز برای اجرای این طرح با استفاده از اعتبارات سازمان راهداری کشور و آماده‌سازی راه دسترسی به پل معلق ازناو قبل از بهره‌برداری از این پروژه گردشگری ضرورت دارد.
او  با اعلام آمادگی برای تامین زمین برای ایجاد پارکینگ خودرو در محل اجرای پل معلق ازناو گفت: بر اساسی برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی سرمایه‌گذار پل معلق این پروژه اوایل تابستان سال آینده تکمیل خواهد شد.
شهرستان خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
جاده جنگلی خلخال - اسالم ، مناطق نمونه گردشگری الماس ، چشمه ازناو ، چشمه میرعادل بولاغی اندبیل ، امامزاده عبدالله کلور ، جاده زیبای خلخال به شاهرود ، آبشار نره‌گر روستای هدف گردشگری اسبو ، آبشار سفیداب روستای لرد ، آبشار سجن بخش شاهرود ، آبگرم روستای تیل ، روستاهای هدف گردشگری کزج ، نمهیل ، برندق و خمس ، قلعه کیلوان ، کاروانسرای چنارلق ، کاروانسرای شاه‌عباسی ، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش همراه با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خلخال را به یکی از شهرستان‌های گردشگرپذیر استان اردبیل و کشور تبدیل کرده است.
انتهای پیام/
جاده تفرجگاه ازناو خلخال دوبانده می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار