هشدار رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

وایتکس و جوهر نمک را موقع خانه‌تکانی مخلوط نکنید

1399/12/26 - 10:48 - کد خبر: 39584 نسخه چاپی

نصر: رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به مخلوط نکردن وایتکس و جوهر نمک موقع خانه‌تکانی و عوارض خطرناک آن هشدار داد.

به گزارش نصر، فرزاد رحمانی با بیان اینکه مسمومیت با شوینده‌ها و گاز کلر یکی از مسمومیت‌های شایع در روزهای پایانی سال است، اظهار کرد: این مسمومیت بر اثر مخلوط کردن مواد شوینده با یکدیگر اتفاق می‌افتد.
وی اضافه کرد: خانم‌ها برای تمیزتر شدن سطوح اقدام به مخلوط کردن این دو ماده می‌کنند، اما ترکیب وایتکس و جوهر نمک به دلیل خواص شیمیایی متفاوت این دو ماده که یکی بازی و دیگری اسیدی است، سبب آزاد شدن گاز کلرین یا همان شکل فعال گاز کلر می‌شود.
وی متذکر شد: با توجه به اینکه ترکیب دو مایع وایتکس و جوهر نمک به طور معمول در محیط‌های بسته اتفاق می‌افتد، باعث می‌شود تا فرد در قسمت فوقانی دستگاه تنفسی دچار سوزش، تنگی نفس، سرفه و ریزش اشک از چشم شده و حالتی نزدیک به مرگ را تجربه ‌کند.
این متخصص طب اورژانس با ارائه راهکارهایی به منظور نجات فرد هنگام مسمومیت با مواد شوینده، خاطرنشان کرد: فرد را در چنین مواقعی از محیط خارج و در معرض هوای تازه قرار داده و بلافاصله برای انتقال فرد به بیمارستان و مراکز درمانی با همکاران اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید.
به گزارش ایسنا، وی در بخش پایانی سخنانش با تاکید بر ضرورت رعایت اصول بهداشتی و سلامتی، خاطرنشان کرد: نیروهای اورژانس ۱۱۵ در همیشه در کنار مردم هستند.
انتهای پیام/
 وایتکس و جوهر نمک را موقع خانه‌تکانی مخلوط نکنید خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار