مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز در نشست با خبرنگاران؛

خسارت ۱۴ میلیارد تومانی کرونا به صنعت نمایشگاهی تبریز/ سال آینده ۶۵ نمایشگاه داخلی و خارجی در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود

1399/12/25 - 23:46 - کد خبر: 39574 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز گفت: سال آینده ۶۵ نمایشگاه داخلی و خارجی در این نمایشگاه برگزار می شود که از این تعداد ۵۸ نمایشگاه بین المللی و تخصصی است که تلاش می شود بیشتر شرکت های اروپایی در آن ها حضور داشته باشند و تکنولوژی های جدید خود را به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرنگار نصر، "حبیب ماهوتی" امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه، قدمت برگزاری نمایشگاه در آذربایجان و تبریز را بیش از ۷۰ سال اعلام کرد و گفت: این موضوع نشان دهنده پیشینه و توانمندی تجار این دیار در اقتصاد و تجارت است به طوری که ۷۰ سال قبل اولین نمایشگاه را در نخجوان برگزار کرده بودند.

ماهوتی تاکید کرد: نمایشگاه ها محل تلاقی اقتصاد و پل ارتباطی تولید، صنعت و مردم است و تا قبل از کرونا هیچ نمایشگاهی لغو یا با تاخیر برگزار نشده بود. این درحالی است که آذربایجانی ها از قدیم الایام به بازارهای بزرگ و اقتصاد و نمایش اقلام خود معروف بودند.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این نمایشگاه در سال ۶۸ آغاز و در سال ۷۳ برپایی نمایشگاه ها در آن آغاز شد، گفت: از سال ۷۳ تا کنون بیش از ۶۰۰ نمایشگاه موفق در این نمایشگاه برگزار شده است و چندین نمایشگاه خارجی را نیز در خارج از کشور برگزار کرده ایم.

ماهوتی با بیان اینکه به دنبال شیوع ویروس کرونا از اسفند سال گذشته، این نمایشگاه به علت تعطیلی تعدادی از نمایشگاه های خود ۱۴ میلیارد تومان متضرر شد، اظهار کرد: از این میزان هفت میلیارد تومان مربوط به سال جاری بوده که در پی تعطیلی ۱۱ نمایشگاه تخصصی و صنعتی و چهار نمایشگاه فروش به نمایشگاه بین المللی تبریز ضرر وارد شد.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا موجب کاهش ۵۰ درصدی تعداد غرفه ها و آمار بازدیدکنندگان از نمایشگاه های این نمایشگاه شد، تصریح کرد: با این وجود شرکت های شرکت کننده در نمایشگاه ها در فروش محصولات خود به موفقیت های بالایی دست یافتند.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در برابر ویروس کرونا و رعایت شیوه های بهداشتی در این نمایشگاه، گفت: در سال جاری برای ضدعفونی محوطه نمایشگاه ها، وسایل و تجهیزات و تهیه ماسک و ضدعفونی کننده دست، تونل های استریل بازدیدکنندگان، بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

ماهوتی، ادامه داد: در سال جاری ۵۶ نمایشگاه داخلی در این نمایشگاه برگزار شد و از بین ۳۴ سایت نمایشگاهی در کشور، نمایشگاه بین المللی تبریز اولین نمایشگاه خود را در اواخر خرداد امسال با رعایت شیوه های بهداشتی در دوران کرونا برگزار کرد و به نوعی این نمایشگاه ابداع کننده شیوه های بهداشتی در کشور است.

وی عنوان کرد: این نمایشگاه در بین ۳۴ سایت نمایشگاهی کشور در تعداد برگزاری نمایشگاه ها، کیفیت و بهره وری آن ها رتبه اول را به خود اختصاص داده است و از توان رقابتی بالایی نسبت به سایر نمایشگاه ها برخوردار است.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز با گلایه از بی مهری و کم لطفی برخی مسوولان در خصوص نمایشگاه بین المللی تبریز، گفت: تمام نمایشگاه های برگزار شده در این نمایشگاه دارای مجوز بوده و در برخی موارد نیز به صلاحدید مجموعه از برگزاری چند نمایشگاه از جمله نمایشگاه چاپ برای جلوگیری از شیوع کرونا خودداری شده است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه بدهی بانکی، مالیاتی و بیمه ندارد، یادآوری کرد: تمام حق و حقوق ۱۵۰ پرسنل فعال این نمایشگاه نیز از محل منابع خارج از نمایشگاه بین المللی و نه از درآمد این نمایشگاه تا به امروز پرداخت شده است.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز گفت: سال آینده ۶۵ نمایشگاه داخلی و خارجی در این نمایشگاه برگزار می شود که از این تعداد ۵۸ نمایشگاه بین المللی و تخصصی است که تلاش می شود بیشتر شرکت های اروپایی در آن ها حضور داشته باشند و تکنولوژی های جدید خود را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در جلسه های ستاد کرونا در استان، از افراد متبحر و معتمد مردم بی بهره هستند، افزود: برای مثال ما در بازار افراد معتمد زیادی داریم که بین مردم نفوذ پیدا کرده اند و با هر تصمیم آنها بی چون و چرا موافقت می شود ولی جای چنین افرادی در ستاد کرونا بسیار خالی است.

ماهوتی تصریح کرد: نمی دانم به چه دلیل وقتی خبر از برپایی نمایشگاه ها می شود، همه شروع به حاشیه سازی می کنند که نمایشگاه محلی برای شیوع کرونا است؛ این در حالی است که با مجتمع های تجاری و پاساژها و مغازه ها و دستفروش ها کسی کاری ندارد. نکته جالب توجه آن این است که ما یک نمایشگاه موقت چند روزه هستیم ولی آنها نمایشگاه دائمی!

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز افزود: علی رغم اینکه تحریم های داخلی همواره بیشتر از تحریم های خارجی دست و بالمان را می بند، اما از اینکه صادرات ماشین آلات صنعتی کشورمان که یکی از بخش های عظیم صادرات غیرنفتی کشور محسوب می شود، بسیار مفتخر هستیم.

ماهوتی، با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری سه نمایشگاه خارجی در شهر باکو جمهوری آذربایجان در سال آینده، ادامه داد: موافقت های لازم برای برگزاری این نمایشگاه ها به صورت شفاهی اخذ شده است و تلاش می شود فروردین سال آینده با برگزاری نشست مشترکی قرارداد برگزاری آن ها به صورت کتبی منعقد شود.

وی با بیان اینکه بازسازی مناطق آزاد شده قره باغ بهترین فرصت برای برگزاری نمایشگاه مصالح ساختمانی در این منطقه و ارز آوری برای کشور است، اظهار کرد: در حال حاضر در صدد آن هستیم تا با ایجاد مجموعه ای بزرگ در منطقه قره باغ، مصالح‌مورد نیاز و تمام کالاهای ساختمانی جهت بازسازی ویرانه ها را در آن مجموعه فراهم آوریم تا به صورت نقدی، ارز آوری به کشور را معنی کرده باشیم.

ماهوتی، با گلایه از بروکراسی اداری در ایران برای ایجاد چنین مجموعه ای در قره باغ، گفت: متاسفانه کشور ما هنوز درگیر کاغذ بازی است، این درحالی است که اگر دیر بجنبیم ترکیه جای ما را در این مناطق می گیرد.

انتهای پیام/
خسارت ۱۴ میلیارد تومانی کرونا به صنعت نمایشگاهی تبریز/ سال آینده ۶۵ نمایشگاه داخلی و خارجی در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار