فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران:

دو فوتی و 27 مصدوم سوغات چهارشنبه سوری امسال/ مشکلات معدن اندریان ناشی از عدم نظارت دقیق است

1399/12/25 - 17:14 - کد خبر: 39561 نسخه چاپی

نصر: فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: امسال در اثر انفجار مواد محترقه، دو نفر جان خود را از دست دادند که سال گذشته اصلا فوتی نداشتیم و متاسفانه همچنین ۲۷ درصد مصدومین چهارشنبه سوری از ناحیه چشمی آسیب دیده اند.

به گزارش نصر، سردار سرتیپ دوم "حسین عبدی"، صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با حضور نمایندگان رسانه های آذربایجان شرقی، گفت: بر خلاف سنوات گذشته، چند سالی است که الحمدالله شاهد کاهش آسیب های چهارشنبه سوری و کاهش فراوانی وقوع آن در کشور هستیم و در حال حاضر این موضوع خوشبختانه مهار شده است، ولی هنوز صدماتی وجود دارد.

وی به آماری در این خصوص اشاره کرد و اذعان داشت: در سال 1397، 363 نفر و در سال 1398 نیز 191 نفر در استان مجروح شده اند و امسال نیز تا به امروز 26 نفر مجروح شده اند؛ همچنین ۲۷ درصد مصدومین از ناحیه چشمی آسیب دیده اند. اما امسال دو نفر جان خود را از دست دادند که سال گذشته اصلا فوتی نداشتیم و ۱۳ نفر قطع عضو شده بودند و ما تمام تلاشمان این است که این آسیب به حداقل برسد.

عبدی از کشف یک کارگاه دست ساز مواد محترقه خبر داد و افزود: امسال بیش از یک میلیون و 500 هزار انواع مواد محترقه را کشف کردیم که نسبت به سال گذشته در این حوزه کاهش داریم و تا الان هم حدود ۳۰ نفر دستگیر شدند.

وی با تاکید بر این که ما با شادی مردم مخالف نیستیم، تصریح کرد: مخالف برپایی چهارشنبه سوری مقابل منزل و... نیستیم، ولی با توجه به وضعیت کرونایی، پارک ها و محل های عمومی تعطیل هستند.

عبدی با تاکید بر این که تمام تاکیدات پلیس مبنی بر عدم مسافرت و در خانه ماندن طی ایام عید است، ادامه داد: طبق قانون وظیفه داریم نگذاریم سد معبر ایجاد شود و از مردم عزیز و جوانان و خانواده ها تقاضا داریم دقت بیشتری را داشته باشند و آتشی را روشن نکنند که هم خودشان و هم رهگذر را بسوزاند.

وی از آماده باش ناجا در ایام نوروز خبر داد و افزود: حضور گسترده ناجا ضامن برقراری امنیت و پیشگیری از حضور و اقدام سارقین است و ذره ای اجازه نخواهیم داد کسی این امنیت را مخدوش نماید و مردم عزیز حتما حرکات مشکوک و افراد مشکوک را به پلیس ۱۱۰ که ۲۴ ساعته در اختیار مردم است قرار دهند.

عبدی ضمن اشاره به فلسفه وجودی 197 که در راستای ارزیابی ماموریت های پلیسی انجام می شود، تصریح کرد: انتقاد از ناجا نسبت به سال گذشته 12 درصد، شکایت از ناجا یک مورد کاهش و نیز از ابتدای سال تاکنون هفت هزار و 326 مورد تقدیر از ناجا به سامانه 197 ارسال شده است.

محدودیت کرونایی از 21 شب تا سه صبح
فرمانده انتظامی استان اظهار داشت: بعد از حوزه درمان، پلیس یکی از سازمان هایی است که بیشترین ماموریت را در این حوزه داشته است که هم در مورد کشف مواد قاچاق و هم سم پاشی معابر و خیابان ها توسط یگان ویژه ناجا.

وی به آماری از خودروهایی که در محدودیت های کرونایی اعمال قانون شده اند اشاره کرد و اذعان داشت: در این مدت، 19 هزار و 437 خودرو برگردانده شده اند، 112 هزار و 244 خودرو اعمال قانون شده اند و همچنین به بیش از 54 هزار خودرو تذکر داده  شده است.

عبدی افزود: خودروهایی که محدودیت اعمال شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا را که از ۲۱ شب تا سه صبح خواهد بود را رعایت نکنند، اعمال قانون خواهند شد و تا ۱۵ فروردین در توقیف پلیس خواهند ماند.

وی ادامه داد: همچنین دو هزار و 388  واحد صنفی در حوزه تخلفات کرونایی در کل استان پلمپ شدند.

مشکلات معدن اندریان ناشی از عدم نظارت دقیق است
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود به برداشت غیر مجاز مواد معدنی از معادن استان اشاره کرد و اذعان داشت: پرونده های متعددی در این خصوص داریم و هر روز هم افرادی در این رابطه دستگیر می شوند؛ اما این مشکلات ناشی از اقدامات تامینی بخش خصوصی است و باید ادارات مربوطه پیگیری های لازم را داشته باشند.

وی افزود: در معدن طلای اندریان، به دلیل ضعف نظارتی و عدم محصور کردن منطقه معدن و همچنین عدم انجام اقدامات لازم  تامینی در منطقه، منجر به بروز چنین مشکلاتی می شود.

انتهای پیام/
دو فوتی و 27 مصدوم سوغات چهارشنبه سوری امسال/ مشکلات معدن اندریان ناشی از عدم نظارت دقیق است فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار