سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در تحریریه نصر:

تعامل با رسانه ها در راستای فرهنگ سازی و توسعه فرهنگی

1399/12/25 - 17:56 - کد خبر: 39542 نسخه چاپی

نصر: سرپرست جدید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز گفت: درصدد این هستیم تا با ایجاد جذابیت در برنامه ها و استفاده از ظرفیت رسانه ها و دخالت دادن بخش های خصوصی که در آن ها خلاقیت ابداع و نوآوری وجود دارد، سیاست کاری سازمان را نسبت به گذشته متحول سازیم.

به گزارش نصر، " بابک دانش پناه" با حضور در تحریریه نصر، در روند فعالیت های نخستین رسانه دیجیتال شمال غرب کشور قرار گرفت و  به نقطه ضعف اساسی این سازمان که بیشتر در حوزه فرهنگ و هنر خود را نشان داده است، اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد در تولید محتوا و رساندن آن به مخاطب عام و خاص خود و همچنین ارزیابی تاثیر گذاری آن بسیار ضعیف عمل کرده ایم، این در حالی است که از قبل هیچ برنامه و طرحی در این راستا نیز انجام نگرفته بود.
وی افزود: به نظر می رسد برای جبران این کاستی و همچنین پوشش برخی از اقداماتی که توسط سازمان فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز صورت میگیرد، بیش از پیش نیاز تعامل با رسانه های قدر استان را می طلبد.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با بیان اینکه در تمامی حوزه ها باید از تصدی گری فرار کرد، تاکید کرد و گفت: در این سازمان لازم است تا از ظرفیت های عظیم فضاهای مذهبی مثل حوزه های علمیه، انجمن های مختلف وابسته به اداره ارشاد و حوزه های مختف تخصص هنری، موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی، نقاشی، هیئات های مختلف ورزشی و... به نحو احسن استفاده کنیم.
 
وی به تکالیف سازمان فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد و گفت: در حوزه کتاب و آموزش های شهروندی مثل فرهنگ شهر نشینی یکسری تکالیفی داریم که باید انجام دهیم تا تولید محتوایی که انجام خواهد گرفت در قالب انمیشن، موسیقی جشنواره همایش و ... به دست مخاطب برسد و ما تاثیر گذاری آن را ارزیابی کنیم.
دانش پناه با اشاره به اینکه در این سازمان برای تعطیلات نوروزی یک سری برنامه هایی متنوع فرهنگی ضبط کرده ایم و که در حال حاضر برای پخش آن برنامه ریزی می کنیم، افزود: برای موضوعاتی که دغدغه این سازمان است، طبق یک سناریو جهت ضبط برنامه با استفاده از ظرفیت و توان همکاران، قدم های مثبتی برداشته ایم.
وی به سیاست کاری این سازمان اشاره کرد و گفت: ما و همکاران ما درصدد این هستیم تا با ایجاد جذابیت در برنامه ها و استفاده از ظرفیت رسانه ها  و دخالت دادن بخش های خصوصی که در آن ها خلاقیت ابداع و نوآوری وجود دارد، سیاست کاری سازمان را نسبت به گذشته متحول سازیم؛ همچنین باید از نگاه هنری دانشجویان هنری در توسعه شهری استفاده کنیم.
مدیرعامل جدید سازمان فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز اذعان کرد: باتوجه به اینکه بودجه سازمان نسبت به سال های گذشته تغییر چشم‌گیری کرده است و در صورت مصوب شدن آن، انتظار داریم از تمام ظرفیت ها در تمام حوزه ها، به نحو احسن استفاده کنیم.
وی ادامه داد: بی تردید لازمه موفقیت هر سازمان یا ارگانی، استمرار برنامه های موثر مفرحی و آموزشی است که باید در این راستا نیز برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.
دانش پناه با بیان اینکه با فرا رسیدن ایام تابستان سعی داریم تا با برنامه های جذاب، نشاط اجتماعی را به جامعه باز گردانیم، تاکید کرد: با تیم داری و تیم سازی توسط این سازمان که مسئولیت خطیری در امر ورزش دارد سعی داریم نشاط اجتماعی را مخصوصا برای بانوان استان که رتبه افسردگی آنان قابل توجه است، برگردانیم؛ لذا باید از ظرفیت هایی که در پارک های بانوان است استفاده کنیم.
 
 
وی به برگزاری فستیوال ورزش همگانی در تبریز اشاره کرد و گفت: برای یک هدف گذاری مطمعن در ورزش همگانی که برای آن بودجه جداگانه تعریف شده است، در راستای فستیوال ورزش همگانی از خیابان راه آهن تا دروازه تهران، با حضور منظم مردم طی نیم روز برگزار خواهد شد.
 
دانش پناه در پایان ابراز کرد: بی شک برای برگزاری چنین فستیوالی نیازمند پیش همایش هایی هستیم. یک هیئت ورزش همگانی در رشته های مختلف، نزدیک به 50 کمیته ورزشی دارد و یا در تبریز بالغ بر 400 باشگاه وجود دارد که باید آن ها را به فستیوال دعوت کنیم. همچنین باید یک سری اقشار مختلف در صنف های مختلف را در گیر کنیم و با مسیر بندی آن را تبدیل به یک مطالبه عمومی کنیم.
انتهای پیام/
تعامل با رسانه ها در راستای فرهنگ سازی و توسعه فرهنگی سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار