گزارش اختصاصی «نصر» از وضعیت شهرک صنعتی قاسم سلیمانی؛

شهرک صنعتی بدون راه ورود و خروج در تبریز+ تصاویر

1399/12/25 - 13:55 - کد خبر: 39507 نسخه چاپی

نصر: شهرک فقط مشکل اش راه است! کسانی که نام این شهرک را تغییر دادند اصلا کار درستی نکرده اند، چرا که راه این شهرک در شان حاج قاسم نیست.

به گزارش نصر، شهرک صنعتی تبریز 4 (شهید قاسم سلیمانی) یکی ازشهرک های صنعتی تبریز محسوب می شود که به صورت کارگاه های کوچک برای ساماندهی و جمع آوری صنایع تشکیل شد ولی متاسفانه بدلیل برخی موانع صاحبان صنایع به مشکل برخورد کردند.
شهرک صنعتی تبریز 4 در ۱۰کیلومتری بزرگراه شهید کسایی واقع شده است، این شهرک ۸۳۶ هکتار وسعت دارد.
بزرگ بودن مساحت این شهرک مشکلات آن را نیز به نظر بزرگ جلوه می دهد، گر چه فاز نخست آن ۲۸۳ هکتار است.
وعده چندین ساله اتوبان تبریز-سهند نیز در این مسیر قرار داشت که در ماه های گذشته افتتاح شد، اتوبانی که بعد از افتتاح با حواشی زیادی روبرو بود.
 

نبود روشنایی در مسیر یک معضل است
سراغ صاحبان کارگاه های صنایع رفتیم و درباره مشکلاتشان صحبت کردم، یکی از صاحبان این مشاغل که دو سال بود کارگاهی را اجاره کرده بود با اشاره به مشکلات شهرک، گفت: شهرک تبریز 4 آنگونه که قبلا تعریفش را شنیده بودم در واقعیت آنگونه نیست، از روزی که من به اینجا آمده ام هر روز با یک مشکل  مواجه هستیم، قبلا از نبود آنتن دهی و خطوط تلفن با مشکل مواجه بودیم که بعد از اعتراض های زیادی بالاخره این مشکل حل شد.
وی ادامه داد: اما مشکل فقط همین نیست، کافی است شما تا شب در شهرک باشید و شب از شهرک خارج شوید، نبود روشنایی و تیر های برق باعث شده است تا کارگران ما قبل از غروب سریعا شهرک را ترک کنند و این موضوعی است که به جوانی مثل من که سرمایه ام را در اینجا گذاشته ام ظلم می شود.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی این شهرک نبود روشنایی در مسیر ورودی و خیابان های این شهرک است.
 
 
شهرک راهی برای ورود و خروج ندارد!
سراغ یکی دیگر از کارگاه ها رفتم که قدیمی بود و جز اولین نفراتی بود که در شهرک تبریز 4 کارگاه داشت، عنصری با تاکید بر اینکه راه شهرک به هیچ وجه مناسب نیست، گفت: مشکلات در این شهرک یکی دوتا نیستند اما مشکل اصلی و مهمی که اکنون داریم نبود راه ورودی و خروجی مناسب شهرک است.
وی ادامه داد: تا زمانی که اتوبان تبریز-سهند را افتتاح نکرده‌ بودند از مسیر اتوبان بصورت دو طرفه و خلاف عبور می کردیم، بماند روز هایی که در اوج شیوع ویروس کرونا مسیرمان از جاده قدیم شهرک بود و ابتدا وارد وادی رحمت می شدیم و سپس در مقابل غسالخانه وادی رحمت با سلام و حمد و سوره خواندن برای اموات و صحنه های ترسناک سراغ کارگاه می رفتیم تا کار را شروع کنیم! روزی که اولین لحظه اش را با دیدن صحنه اموات کرونایی آغاز می کردیم، اگر چه این زمان متغییر بود و از صبح تا شب این صحنه در آنجا حکمران بود.
عنصری ادامه داد‌: جلو ورودی شهرک و راه اصلی که منتهی به اتوبان تبریز-سهند است را بتن گذاشته اند و باید از مسیری که در شان نام شهرک نیست عبور کنیم.راه شهرک قاسم سلیمانی در شان نامش نیست.
 

شهرک فقط مشکل اش راه است!
قاسم نژاد یک راننده نیسان وانت بود که برای یکی از کارگاه ها کار می کرد، وقتی دید از مشکلات سوال می کنم سریع آمد و گفت: شهرک فقط مشکل اش راه است! کسانی که نام این شهرک را تغییر دادند اصلا کار درستی نکرده اند، چرا که راه این شهرک در شان حاج قاسم نیست.
عنصری که شاهد این گفت و گو بود، گفت: هر ماه من و سایر همکاران در این شهرک بخاطر مشکلات در دستگاه ها و نحوه کار، میزبان مهمانان داخل و خارج از کشور هستیم که هنگام آمدن و آدرس دادن به شهرک شرم می کنیم.
جهت پیگیری موضوع راه شهرک سراغ مجری آزاد راه رفتم و درباره مسیر شهرک صنعتی قاسم سلیمانی پرسیدم.
مدیرعامل شرکت احداث و نگهداری و بهره برداری آزادراه تبریز- سهند در گفتگو با خبرنگار نصر، گفت: ایجاد راه برای شهرک صنعتی تبریز 4 به عهده اداره شهرک های صنعتی است و شهرک اندیشه هم به عهده شرکت دیداس است.
"اسماعیل برزگر" ادامه داد: بتن هایی که مقابل ورودی شهرک صنعتی تبریز 4 گذاشته شده است کاملا قانونی است.
وی اظهار داشت: اداره شهرک های صنعتی باید پل را تعریض می کردند.
وی ادامه داد: می خواهند مفتی صاحب چلوکباب شوند.

راه باید استاندارد باشد
برزگر اضافه کرد: راه شهرک قاسم سلیمانی دست ما نیست و باید اداره شهرک های صنعتی به این قضیه ورود کند.
وی تاکید کرد: سازمان راهداری و پلیس راه طبق برنامه ای که به ما داده اند حق نداریم راه غیراستاندارد در اتوبان تبریز-سهند داشته باشیم.
 

انسداد راه های موقتی شهرک بعد از عید نوروز
مجری آزاد راه تبریز-سهند گفت: راه هایی که اکنون اهالی شهرک تبریز 4 در اختیار دارند بعد از عید نوروز کاملا بسته خواهد شد، چرا که هیچ کدام از این راه ها قانونی نیست، اینکه تاکنون این راه ها را مسدود نکرده ایم بخاطر اعتراضات اهالی شهرک بوده است.
وی ادامه داد: در صورت بروز حوادث همه سراغ ما می آیند نه سایر شرکت ها، کارشناس بعد از بروز حادثه ما را مقصر خواهد دید.
وی تصریح کرد: راه شهرک باید استاندارد باشد اگر رمپ و لوپ ها نیز استاندارد نباشد راه های ورودی به شهرک را مسدود خواهیم کرد.
برزگر ادامه داد: راه شهرک باید استاندارد باشد، تنها خواسته ما این است، از ابتدا شهرک اندیشه در اتوبان تبریز-سهند راهی نداشته است.
مجری آزاد راه گفت: با واسطه گری مشکل حل نمی‌شود، وظیفه مدیران شهرک این است که برای شهرک قاسم سلیمانی راه ورودی و خروجی داشته باشند.
وی اضافه کرد: اگر این چنین است باید سپاه عاشورا در آن قسمت چند خروجی داشته باشد چرا که در مسیر اتوبان قرار دارد! مگر امکان دارد؟، تنها راه این است که راه شهرک صنعتی استاندارد باشد و در آن صورت مجری آزاد راه هیچ گونه اعتراض و مشکلی نخواهد داشت.
گزارش نصر حاکی از آن است که اهالی شهرک صنعتی تبریز 4 بدلیل نبود راه مناسب با مشکلات بسیاری مواجه اند که لازم است مسولین امر خصوصا اداره شهرک های صنعتی به این موضوع با جدیت ورود کرده و مشکل را حل نماید.

انتهای پیام/
شهرک صنعتی بدون راه ورود و خروج در تبریز+ تصاویر محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار