خبر/

رشد 30 درصدی صادرات غیرنفتی در آذربایجان‌شرقی/ 90 درصد صادرات استان توسط بخش خصوصی

1399/12/24 - 09:18 - کد خبر: 39459 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از رشد 30 درصدی صادرات غیرنفتی در استان خبر داد.

به گزارش نصر، حبیب امین‌زاده امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر شهرستان بناب، اظهار داشت: امسال با وجود شیوع ویروس کرونا، محدودیت مبادلات تجاری و تشدید تحریم‌ها، آذربایجان‌شرقی در 11 ماهه امسال جزو استان‌های نادری بود که رشد 30 درصدی ارزش صادرات غیرنفتی را تحقق بخشید.
وی با تأکید بر ضرورت اتحاد بخش خصوصی و دولتی در مسیر تولید و تحقق صادرات غیرنفتی استان گفت: یکی از ارکان‌های اصلی توسعه افزایش صادرات غیرنفتی است که به عنوان یکی از محورهای برنامه جهش تولید مطرح بوده و آذربایجان‌شرقی نیز در راستای تحقق این امر اقدامات خوبی انجام داده است.
رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی همچنین توسعه صنایع پایین‌دستی را از اولویت‌های این سازمان اعلام و تصریح کرد: آمارهای استانی حاکی از آن است که با وجود شیوع کرونا و تحریم‌های ظالمانه توانستیم در 11 ماهه امسال به اهداف سازمان در امر صادرات دست پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه 90 درصد صادرات استان به همت و تلاش بخش خصوصی محقق شده است؛ متذکر شد: بخش خصوصی استان با جدیت برای تولید‌محوری و صادرات‌محوری حرکت می‌کند.
امین‌زاده، ضمن استقبال از ضرورت ارتباط تنگاتنگ صنعت با دانشگاه تأکید کرد: دانشگاه باید با فعال کردن شرکت‌های دانش بنیان واحدهای فولاد و صنایع تبدیلی را در شناسایی بازارهای هدف آموزش دهد تا شاهد افزایش کیفیت محصولات تولیدی و صادراتی و افزایش میزان صادرات باشیم.
گزارش فارس حاکی است، در ادامه این مراسم از مدیریت شرکت صادراتی شکوه بناب به عنوان صادرکننده ملی کشور همچنین مدیران شرکت‌های فولادی مجتمع فولاد صنعت بناب و فولاد ظفر بناب به عنوان شرکت‌های صادرکننده نمونه استانی تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/
رشد 30 درصدی صادرات غیرنفتی در آذربایجان‌شرقی/ 90 درصد صادرات استان توسط بخش خصوصی خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار