خبر/

آغاز برداشت سه هزارو 150 تن پنبه از مزارع خداآفرین

1398/07/18 - 13:01 - کد خبر: 3939 نسخه چاپی

نصر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خداآفرین گفت: برداشت محصول پنبه در ۶۳۰ هکتار از مزارع این منطقه آغاز شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، رشید نظمی روز پنجشنبه در گفت و گویی، عملکرد برداشت پنبه در مزارع خداآفرین را  پنج تن در هر هکتار برآورد و اضافه کرد: پیش بینی می شود از این میزان مزارع بیش از سه هزار و ۱۵۰ تن وش برداشت شود.

وی با بیان اینکه ارقام پنبه کشت شده در این منطقه داخلی ورامین، خورشیدی و رقم خارجی ملی ترکیه است، اظهار داشت: برداشت محصول پنبه در خداآفرین به صورت سنتی و دستی انجام می شود.

نظمی قیمت خرید تضمینی پنبه توسط دولت را ۳۶ هزار ریال اعلام کرد و در عین حال گفت: پیش بینی می شود کشاورزان در بازار آزاد محصولات خود را به بیش از ۷۰ هزار ریال به فروش برسانند.

به گزارش ایرنا، شهرستان خداآافرین یکی از مناطق مهم و قطب تولید پنبه در ایران و آذربایجان شرقی به شمار می رود که حدود ۱۰ درصد این محصول را در کشور تولید می کند، اما به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی و مهاجرت تعداد زیادی از روستائیان منطقه، سطح مزارع زیرکشت این محصول به نصف کاهش یافته است.

محصول پنبه خداآفرین به دلیل شرایط آب و هوایی منطقه به لحاظ نازکی و لطافت مرغوب ترین نوع در ایران است که متاسفانه مزارع زیرکشت این محصول در حدود ۵ سال قبل از یکهزار و ۲۰۰ هکتار به نصف کاهش یافته است. 

انتهای پیام/

آغاز برداشت سه هزارو 150 تن پنبه از مزارع خداآفرین نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار