دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی:

مسئله آموزش در انجام فریضه "امر به معروف و نهی از منکر" باید در اولویت باشد

1399/12/21 - 15:00 - کد خبر: 39331 نسخه چاپی

نصر: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی گفت: آموزش در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید در اولویت باشد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین نستوهی در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ورزقان، بر نقش آموزش بر آمران به معروف و ناهیان از منکر تاکید کرد و افزود: یکی از راه‌هایی که باید مد نظر ستادهای شهرستانی در جهت ترویج این دو فریضه باشد، مسئله آموزش است که بایستی در اولویت قرار بگیرد تا مردم به اهمیت این کار آگاه شوند و منجر به ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شود.
وی، ورزقان را یکی از شهرستان‌های فعال و تاثیرگذار در بحث امر به معروف و نهی از منکر استان خواند و بر رویکرد جدید ستاد بر پایه مطالبه گری و رسانه‌ای پرداخت.
وی افزود: یکی از راه‌های جدیدی که در رویکرد تازه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور قرار گرفته است، بحث مطالبه گری است که با راه اندازی ۱۴۰۰ گروه تخصصی جهادی امر به معروف و نهی از منکر در ۱۶ زمینه تخصصی مثل خانواده، محیط زیست، مفاسد اداری و ... در ترویج دو فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تلاش می‌کند.
حجت الاسلام نستوهی ادامه داد: در این راستا، ستاد بعد از ثبت نام گروه‌های جهادی اقدام به آموزش و سپس صدور مجوز برای گروه تخصصی جهادی می‌کند که تاکنون نیز آذربایجان شرقی فعالیت خوبی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر دارد.
وی بر تشویق آمران به معروف در ادارات تاکید کرد و افزود: مسئولان و مدیران ادارات بایستی از آمران حمایت کنند و آمران به معروف نیز باید به دور از اهانت و تهمت قرار بگیرند؛ هم‌چنین شورای امر به معروف ادارات هم می‌توانند با استفاده از دوره‌های ضمن خدمت مانند آموزش انتقاد پذیری برای مسئولان و کارکنان ادارات نقش قابل توجهی را در جهت ترویج هر چه بهتر این فریضه داشته باشند
در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین پورمحمد امام جمعه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ورزقان با اشاره به روایات قرآن در عمل درست به احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: آمر به معروف باید چند شرط را داشته باشد که یکی از این شرایط آشنا به احکام و علم به امر به معروف و نهی از منکر است.
وی افزود: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید به گونه‌ای باشد که به دور از خصومت شخصی انجام بگیرد تا تاثیر خود را داشته باشد، در غیر این صورت از ارزش آن کاسته می‌شود.
به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، در پایان این جلسه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به پاس قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی و فداکارانه کادر پزشکی شهرستان با اهدای تندیس ایثار پزشکی از پزشکان حاضر در مبارزه با کرونا تجلیل کرد.
انتهای پیام/
 مسئله آموزش در انجام فریضه خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار