رئیس اداره نظارت بر نگهداری و توسعه فضای سبز سازمان عون ابن علی خبر داد:

آغاز درختکاری و توسعه جنگلکاری در تفرجگاه عینالی تبریز

1399/12/20 - 20:37 - کد خبر: 39314 نسخه چاپی

نصر: رییس اداره نظارت بر نگهداری و توسعه فضای سبز سازمان عون ابن علی از آغاز درختکاری و توسعه جنگلکاری این تفرجگاه همزمان با هفته منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش نصر، جعفر رنجبرپور با اعلام این خبر گفت: گل‌های مقاوم و متناسب با شرایط کوهستانی که در گلخانه‌های جدید عینالی که با هدف صرفه جویی اقتصادی تولید می‌شود، در زمان مناسب آماده کاشت در بستر تفرجگاه خواهد بود و توسعه جنگلکاری نیز همزمان با آغاز روز درختکاری در هفته منابع طبیعی آغاز می‌شود.
وی افزود: از اوایل مهرماه تا کنون بذرگیری و بذرپاشی درختان لیلکی، زبان گنجشک، اقاقیا، بلوط و یاس طاووسی و قلمه گیری درختچه گز هم‌چنین بذر گیری گل‌های اطلسی، آهار، استئوسپرموم، داوودی و قلمه گیری گل‌های نازگوشتی، ناز صورتی، دم عقربی، روند تولید گیاهان در عینالی تبریز ادامه داشته و اکنون حدود ۱۶۰ هزار گلدان آماده کاشت است.
وی با اشاره به اجرای لوگوی فرش گل‌های متنوع در تفرجگاه عینالی، بیان کرد: با خلاقیت و هنرمندی تلاشگران سازمان عون بن علی، سعی می کنیم تا با اجرای فرش گل‌ها و لوگوهای مختلف به خصوص لوگوی "عینالی ۲۰۱۴" با استفاده از ترکیب گل و شن رنگی، فضایی زیبا و دلپذیر برای استفاده هموطنان عزیز و امکان گرفتن عکس یادگاری فراهم شود.
رنجبرپور هم‌چنین با اشاره به اجرای طرحی خلاقانه با بطری‌های پلاستیکی در عینالی، تشریح کرد: بطری‌های پلاستیکی که ما هرروز استفاده می‌کنیم و حجم قابل توجهی از ضایعات را تشکیل می‌دهد، یکی از خطراتی هست که همیشه محیط زیست را تهدید می‌کند، اما می‌تواند یکی از راهکارهای زیبا و خلاقانه برای حفاظت از محیط زیست باشد.
به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی ادامه داد: در راستای استفاده مجدد از بطری‌های پلاستیکی، مدیریت فضای سبز سازمان عون بن علی در نظر دارد تا طرح نصب گلدان‌های پلاستیکی برای تزئین و زیباسازی طاق ورودی اصلی تفرجگاه عینالی تبریز را اجرا کند.
انتهای پیام/
آغاز درختکاری و توسعه جنگلکاری در تفرجگاه عینالی تبریز خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار