بابک رضی منش:

نرخ سالمندی اسکو بالاتر از میانگین کشوری است

1399/12/20 - 12:39 - کد خبر: 39284 نسخه چاپی

نصر: فرماندار اسکو با ابراز نگرانی از افزایش نرخ سالمندی در این شهرستان گفت: نرخ سالمندی شهرستان ۹.۳۷ درصد بوده و بالاتر از میانگین کشوری ۵.۴ درصد است.

به گزارش نصر، بابک رضی منش روز چهارشنبه در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان افزود: در بین شهرهای شهرستان نیز، اسکو با بالاترین نرخ سالمندی ۱۴.۶۸ وضعیت نگران کننده ای دارد و نرخ سالمندی شهر ایلخچی ۸.۳۷ و سهند ۴.۴ است.
وی با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در این شهرستان گفت: نسبت ازدواج به طلاق در شهرستان به ۲.۵ رسیده و در سالجاری آمار ازدواج در شهرستان ۲۲ درصد و طلاق ۱۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
فرماندار اسکو با بیان اینکه آمار ازدواج شهرستان در بازه زمانی ۱۰ ساله روند کاهشی داشته و متاسفانه آمار طلاق صعودی بوده افزود؛ نسبت ازدواج به طلاق از ۷‌.۷۵ در سال ۹۰ به ۲.۵ در سال ۹۹ رسیده به عبارت دیگر در سال ۹۹ به ازای هر ۲‌.۵ ازدواج شاهد یک طلاق در شهرستان هستیم و متاسفانه ۴۰ درصد ازدواج های شهرستان در سال جاری منجر به طلاق شده است.
رضی منش با تاکید بر لزوم اهتمام مدیران شهرستان به اجرای سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، گفت: ثبت دقیق و همچنین رصد مستمر وقایع حیاتی چهارگانه (ولادت، مرگ، ازدواج و طلاق) جهت برنامه ریزی و تقسیم کار بین دستگاه های اجرایی جهت تحقق سیاست های جمعیت یک ضرورت است.  
فرماندار شهرستان اسکو از اتمام مراحل تدوین و تصویب سند شهرستانی ازدواج و طلاق با رویکرد حساس سازی جامعه و نهادهای تاثیرگذار نسبت به پیامدهای مثبت ازدواج آگاهانه و به موقع جوانان و همچنین تاکید بر عواقب و پیامدهای منفی طلاق و راهکارهای پیشگیرانه خبر داد و افزود در این سند تلاش شده تا با مطالعه دقیق وضع موجود، شناسایی موانع و مشکلات و ارائه راهکارهای لازم مداخلات لازم برای برون رفت از مشکلات انجام گیرد.
رضی منش افزود؛ برابر بند ۲ سیاست های کلی جمعیت باید تمام دستگاه ها برای رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده تلاش کنند که برای تحقق این مهم باید تلاش مضاعف صورت پذیرد.
وی همچنین با انتقاد از عدم احداث آرامستان سهند و نقش برجسته آن در ایجاد تعلق خاطر و هویت سازی در این شهر گفت؛ در صورت عدم اقدام موثر در اجرای مصوبات با اهمال کنندگان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
رضی منش همچنین با اشاره به کلنگ زنی بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابی خیر ساز در شهر جدید سهند، این اقدام را گامی در جهت تامین نیازهای درمانی این شهر و از ضروریات ایجاد هویت در شهر سهند دانست.
انتهای پیام/
نرخ سالمندی اسکو بالاتر از میانگین کشوری است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار