طغیان کرونا در روستای سونتو ماهنشان کنترل شد

1399/12/20 - 12:38 - کد خبر: 39281 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: ورود بهنگام و هماهنگی دستگاه‌های بین بخشی و از طرفی همکاری ساکنان روستای سونتو موجب شد طغیان کرونا در این روستا به نحو خوبی کنترل شود و در واقع این رخداد درس عبرت برای عموم است.

به گزارش نصر، پرویز قزلباش شامگاه سه شنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود: طی چند روز گذشته به دلیل انتشار کرونا در روستای سونتو ماهنشان ۲۰۰ مورد تست انجام شده است.  
وی با بیان اینکه داستان این روستا درسی عبرت آموز برای همگان است، اضافه کرد: به این مهم باید توجه کرد، که یک غفلت و سهل انگاری تا چه میزان می تواند سلامت عموم را با خطر جدی مواجه کند و این بسیار زیانبار و گاه غیرقابل جبران است.
این مسوول با بیان اینکه فردی از ساکنان این روستا با تردد به شهرستان آبیک قزوین و ابتلا به ویروس کرونا این بیماری را به خانواده خود انتقال می دهد، اظهار داشت: در ادامه این روند، تراکتور فرد مبتلا نیز خراب می شود و که فرد تعمیرکار نیز در روند انجام این کار، به این بیماری مبتلا شده و سپس اعضای خانواده او هم گرفتار می شوند.
وی اظهار داشت: بر این مبنا جشن تولدی که در روستای سونتو ماهنشان نیز برگزار می شود، این فرد آلوده در مراسم شرکت می کند و متاسفانه میهمانان نیز به این بیماری مبتلا می شوند و این واقعه روستای سونتو را به یک کانون بحرانی تبدیل می کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه پس از بروز این مساله اقداماتی با هدف جلوگیری از انتشار این بیماری در این روستا انجام گرفته است، گفت: بر این اساس تست ۵۳  نفر از اهالی این روستا مثبت اعلام شد که این روند همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه حال بیماران این روستا خوب گزارش شده است، اضافه کرد: ساکنان این روستا نیازمند ارزاق عمومی بودند که در این راستا سپاه و بسیج درصدد توزیع بسته های معیشتی هر یک به ارزش ۵۰۰ هزار تومان هستند و از طرفی تامین نان مورد نیاز آنها نیز اهمیت زیادی دارد.
قزلباش با اشاره به اینکه با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ۲ مدرسه روستای سونتو ماهنشان برای قرنطینه و نقاهتگاه کرونایی‌ها در حال تجهیز شدن است، افزود: وعده های غذایی برای مبتلایان قرنطینه تامین شده و ممنوعیت تردد نیز به شدت در حال اجرا است.
وی اظهار داشت: در زمان حاضر اقلام مورد نیاز بهداشتی این روستا توزیع شده و حضور نیروی های امنیتی در این منطقه چشمگیر است و اتحاد و همدلی دستگاههای بین بخشی و از طرفی مشارکت روستاییان در پیشبرد اقدامات بسیار اثرگذار بود.
این مسوول نگرانی کنونی را بازگشت افراد از تعطیلات نوروزی از استان های مجاور به این روستا و نحوه کنترل آن عنوان کرد و گفت: در صورتی که چنین کانون دیگری در ماهنشان رخ می داد، امکان حمایت بیشتر نبود و سیستم  با چالش جدی مواجه می شد و این موضوع نشان می دهد که بی توجهی افراد به ویروس کرونا، چه مشکلات عدیدای را به وجود آورده است.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با کنترل انجام گرفته در روستای سونتو  ماهنشان طی روزهای آینده روند بهتری در این منطقه حاکم خواهد شد و از طرفی با هماهنگی دستگاه قضایی  برای ۲ خانواده  عامل انتشار این ویروس پرونده تشکیل شده است.
قزلباش حضور اعضای شورای تامین در محل را اقدامی بسیار کارساز در پیشبرد اقدامات پیشگیرانه در این روستا عنوان کرد و افزود: این اقدام موجب رضایتمندی و کنترل بیماری خواهد شد. 
انتهای پیام/
طغیان کرونا در روستای سونتو ماهنشان کنترل شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار