خبر/

وضعیت نگران‌کننده نرخ رشد جمعیت و بحران سالمندی در آذربایجان/ هشدار درباره خانه‌های مجردی و ازدواج سفید

1399/12/20 - 12:21 - کد خبر: 39278 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی نسبت به وضعیت نگران‌کننده نرخ رشد جمعیت و بروز پدیده پیری جمعیت در استان هشدار داد و خواستار تلاش و همت همگانی برای مقابله با این موضوع شد.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد سامان‌دهی امور جوانان استان با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان، اظهار داشت: متوسط نرخ رشد جمعیت در آذربایجان شرقی، پایین‌تر از متوسط کشوری است و با استمرار روند فعلی، استان ما از جمله نخستین استان‌های سالمند خواهد بود.
وی به پایین بودن نرخ بیکاری استان در مقایسه با متوسط کشوری نیز اشاره کرد و گفت: علت این موضوع، توسعه سرمایه‌گذاری‌های مولد و اشتغال‌زا از یک سو و مهاجرت تعداد زیادی از نیروی فعال کار استان از سوی دیگر است.
استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جوانان، سرمایه‌های اصلی و آینده سازان کشورند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند، افزود: در چند سال اخیر، اقدامات بسیار خوبی برای رفع مشکلات جوانان در استان انجام شده و رفع کامل این مشکلات، نیازمند همت همگانی است.
پورمحمدی با تأکید بر اینکه اشتغال و ازدواج جوانان باید در اولویت مسئولان و خیران قرار گیرد، گفت: در حال حاضر امکان استخدام دولتی برای جوانان جویای کار مقدور نیست؛ بنابراین توسعه مهارت‌آموزی در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و توجه دانشگاه‌ها به موضوع کارآفرینی و آموزش کاربردی دانشجویان از جمله موضوعاتی است که می‌تواند نقش موثری در ایجاد اشتغال برای جوانان داشته باشد.
وی همچنین از افزایش میانگین سن ازدواج در استان گلایه کرد و گفت: سخت‌گیری برخی خانواده‌ها نسبت به امر مبارک و الهی ازدواج، باعث افزایش سن ازدواج جوانان و رواج رویدادهای نامیمون اجتماعی همچون خانه‌های مجردی و ازدواج سفید شده است.
پورمحمدی ادامه داد: همه باید بدانیم که آینده، اکنون است و هر گونه تاخیر و غفلت در موضوع تشویق جوانان به ازدواج، باعث پشیمانی در آینده می شود.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین از مردم خواست که در روزهای پایانی سال، از هرگونه ازدحام در بازار و اماکن شلوغ، خودداری کرده و برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.
انتهای پیام/
وضعیت نگران‌کننده نرخ رشد جمعیت و بحران سالمندی در آذربایجان/ هشدار درباره خانه‌های مجردی و ازدواج سفید خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  علی   3 سالها پیش  

جناب استاندار, بااین وضعیت اقتصادی کشور حرف های زده شده چاره درد نیست، ابتدا باید اقتصاد کشور حل شود، مشکلات مطرح شده پس از براحتی قابل حل است
پژوهشیار