رئیس انجمن حمایت از زندانیان تبریز در جمع خبرنگاران:

اولویت اصلی انجمن، حمایت از خانواده های زندانیان است/ کمک دو میلیارد تومانی انجمن به زندانیان و خانواده های آنان

1399/12/20 - 12:46 - کد خبر: 39275 نسخه چاپی

نصر: رئیس انجمن حمایت از زندانیان تبریز با بیان این که فرزندان زندانیان کاملا بی گناه هستند، گفت: دغدغه و اولویت اول انجمن حمایت از زندانیان تبریز حمایت از خانواده های زندانیان است تا از آسیب های احتمالی این خانواده ها پیشگیری شود.

به گزارش نصر، سردار "محمدعلی نصرتی" در نشست با خبرنگاران که صبح امروز (چهارشنبه) در ساختمان انجمن حمایت از زندانیان تبریز برگزار شده بود، گفت: انجمن حمایت از زندانیان، تشکلی غیردولتی و مردم نهاد است و عمدتا از طریق خیرین نودوست و نیکوکار اداره می شود.
وی افزود: خیرین یکی از سرمایه های ارزشمند اجتماعی مخصوصا در آذربایجان شرقی و تبریز هستند که نسبت به حل مسائل و مشکلات مردم اقدام می کنند و الحمدالله توفیقات خوبی نیز در این راه کسب کرده اند.
نصرتی ادامه داد: رسالتی که بر عهده انجمن حمایت از زندانیان قرار دارد، هم در ارتباط با زندانیان و آموزش و تعلیم و تربیت و اصلاح آنان که در این خصوص برنامه های حمایتی نیز داریم و هم حمایت از خانواده های زندانیان است.
نصرتی در ادامه در مورد برنامه های حمایت از زندانیان اظهار داشت: رفع نیاز مالی و کمک به تامین دارو و.... زندانیان از برنامه های این انجمن است؛ که اخیرا برای زندانیانی که بی ملاقات و بی بضاعت بودند و مشکلاتی داشتند، هزینه ترمیم دندان هایشان را تقبل کردیم که در حال نیز این کار ادامه دارد.
رئیس انجمن حمایت از زندانیان تبریز ضمن تاکید بر حمایت از خانواده های زندانیان، افزود: صرف نظر از این که فردی مرتکب جرم شده است و باید تحت تعقیب کیفری قرار بگیرد و مجازات شود، ولی فرزندان این افراد بی گناه هستند و باید از آنان حمایت شود.
وی با بیان این که وظیفه اصلی انجمن حمایت از خانواده های زندانیان است، تصریح کرد: وظیفه ما در این ارتباط رسیدگی به مسائل معیشتی خانواده های زندانیان است که وقتی سرپرست خانواده زندانی می شود، خانواده اش زیاد در مضیقه نباشند.
نصرتی به نحوه کمک این انجمن به خانواده های زندانیان اشاره کرد و افزود: انجمن حمایت از زندانیان تبریز، علاوه بر این که به صورت ماهانه بسته های معیشتی و غذایی در اختیار این خانواده ها قرار می دهد؛ در تامین جهیزیه آنان، تعمیرات منزل، کمک به تحصیل فرزندان و فراهم نمودن اسباب تحصیل آنان نیز اقدام می کند.

اگر از خانواده های زندانیان حمایت نشود، آسیب می بینند
رئیس انجمن حمایت از زندانیان تبریز ضمن تشکر از حضور مردم و خیرین عزیز در کمک به این انجمن، اظهار داشت: اگر از خانواده های زندانیان حمایت نشود ممکن است مرتکب برخی جرائم شوند، چرا که سرپرست خانواده در کنارشان نیست و احتمال آسیب پذیریشان بالاست.
نصرتی افزود: همچنین بعد از آزادی زندانیان، به مدت سه الی شش ماه از خانواده این افراد نیز حمایت می شود تا بتوانند سروسامان یابند.
وی ادامه داد: دغدغه اصلی این انجمن، آموزش، فرهنگ سازی، حمایت و اشتغال این خانواده ها است و در راستای توانمندسازی این خانواده ها ضمن فراهم نمودن اسباب و وسایل اشتغال این خانواده ها در منزلشان، با واحدهای تولیدی و مراکز اقتصادی هماهنگ شده و  اعضایی از این خانواده ها به آنان معرفی می شوند.

وجود برخی از افراد در زندان به مدیریت جامعه برمی گردد
رئیس انجمن حمایت از زندانیان تبریز اظهار داشت: بخشی از افرادی که در زندان هستند، به مدیریت جامعه برمی گردد؛ وقتی به ازدواج، اشتغال، اوقات فراغت و... افراد جامعه توجه نشود؛ آثار آن در جایی خودش را نشان خواهد داد.
وی ادامه داد: صرفا این گونه نیست کسی که در زندان است حتما فردی خلافکار محسوب می شود، بلکه هستند افرادی که به خاطر بعضی شرایط وارد زندان شده اند.

افزایش ۷۲ درصدی درآمد انجمن
رئیس انجمن حمایت از زندانیان تبریز اظهار داشت: در ۱۱ ماه امسال کمک ها و هدایای مردمی به این انجمن، مبلغی بالغ بر سه میلیارد بود که در مقایسه با مبلغ ۱۱ ماهه سال گذشته که ۹۰۰ و ۶۰ میلیون تومان بود؛ ۲۲ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: همچنین در ۱۱ ماه امسال درآمدهای حاصل از فعالیت خود مجموعه، دو میلیارد و ۳۱۶ میلیون تومان بود، که در مقایسه با مبلغ ۱۱ ماهه سال گذشته که دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود؛ ۱۱درصد افزایش داشته است.
وی اظهار داشت: در مجموع، کل درآمد این انجمن در ۱۱ ماه امسال مبلغ پنج میلیارد و ۶۶۲ میلیون تومان بود که در مقایسه با مبلغ ۱۱ ماهه سال گذشته که سه میلیارد و ۲۷۶میلیون تومان بود، ۷۲ درصد افزایش داشته است.

کمک دو میلیارد تومانی انجمن حمایت از زندانیان به زندانیان و خانواده های آنان
سردار محمدی در ادامه به هزینه های این انجمن اشاره کرد و اذعان داشت: هزینه های حمایتی این انجمن در قالب حمایت از خانواده های زندانیان (اعم از بسته های معیشتی، بهداشتی، تحصیلی، جهیزیه و...) در ۱۱ ماه امسال مبلغ یک میلیارد و ۵۳۴ میلیون تومان بود و در مدت مشابه سال گذشته نیز مبلغ ۶۹۵ میلیون تومان به این خانواده ها کمک شده است.
وی افزود: همچنین انجمن حمایت از زندانیان تبریز، در ۱۱ ماه امسال مبلغ ۶۱ میلیون تومان به زندانیان کمک نموده است که این مبلغ در مدت مشابه سال قبل هفت میلیون و ۸۳۶ میلیون تومان بود.
این گزارش می افزاید، شماره کارت بانک مهر ایران 6063737004743645، کمک به خانواده های زندانیان، آماده دریافت هرگونه کمک به این خانواده ها می باشد.
انتهای پیام/
اولویت اصلی انجمن، حمایت از خانواده های زندانیان است/ کمک دو میلیارد تومانی انجمن به زندانیان و خانواده های آنان فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار