رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی اظهار کرد:

برگزاری المپیاد خانه های ورزشی طب سال آینده/ خانه ورزش روستایی با هدف شور و نشاط همگانی

1399/12/20 - 10:44 - کد خبر: 39264 نسخه چاپی

نصر: رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: یکی از موضوعات حائز اهمیت در خانه های ورزشی روستایی مسابقاتی است که در سال ۱۴۰۰ المپیاد خانه های ورزشی و روستایی در کشور خواهیم داشت و امیدواریم با تمرکز بیشتر تعداد مسابقات در سطح استان‌ها بتوانیم استعدادهای درخشان را کشف کنیم.

به گزارش نصر، "محمد تقی امیری خراسانی" در آیین افتتاح و بهره برداری از 45 خانه ورزش روستایی در مصاحبه با خبرنگار نصر گفت: یکی از اتفاقات خوبی که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران رخ داد، توسعه زیرساخت‌های ورزشی در مناطق روستایی بود.
وی ادامه داد: در ابتدا سالن های ورزشی سقف کوتاه بودند که به سمت زمین چمن های مینی فوتبال سوق داده شد.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از اتفاقات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خانه‌های ورزشی روستایی بود و سعی شد در خانه های ورزشی روستایی با یک تعامل در بین دهیاران و ادارات ورزش و جوانان که حداقل یک فضای ۴۰ متری که درون آن بتوانند ۱۰ متر تاتمی، شطرنج، دارت، فوتبال رومیزی و پینگ پنگ با هدف شور و نشاط همگانی برای هر دو جنسیت.
 
 
امیری خراسانی گفت: در مناطق روستایی نسبت به مناطق شهری سبک زندگی فعال تر است اما این فعالیت فعالیت هدفمند از نظر ابعاد ورزشی نیست، یعنی اگر یک فعالیت بتواند در قالب فعالیت ورزشی باشد می تواند کمک کننده باشد برای شادابی جامعه.
وی تصریح کرد: شرایط اخیر به صورتی شده است که یکسری جنبه‌های منفی مهاجرت به وجود آمده است و در این راستا وزارت ورزش و جوانان سعی کرده است با برنامه‌ریزی زیرساختی بتواند این اتفاق مهاجرت معکوس را رقم بزند.
وی تاکید کرد: یکی از موضوعات حائز اهمیت در خانه های ورزشی روستایی مسابقاتی است که در سال ۱۴۰۰ المپیاد خانه های ورزشی و روستایی در کشور خواهیم داشت و امیدواریم با تمرکز بیشتر تعداد مسابقات در سطح استان‌ها بتوانیم استعدادهای درخشان را کشف کنیم.
وی افزود: سیاست خانه های ورزشی روستایی تا الان دست وزارت ورزش و جوانان بوده است و امیدواریم با تعاملی که در سال ۱۴۰۰ با وزارت ورزش و جوانان خواهیم داشت این سیاست به دست ما برسد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار نصر در رابطه با برنامه هایی که برای استان دارند، گفت: دید ما بیشتر از تجهیز کردن استفاده بهینه است سعی ما این است تا از این پتانسیل ها به صورت همگانی استفاده شود.
وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های ما با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان توزیع عادلانه خانه های ورزشی روستایی در تمام استان‌ها است و در دل خود استان‌ها بین شهرستان‌ها و روستاها بر اساس شاخص جمعیت نسبت های سنی و شرایطی که در آن روستا وجود دارد.
انتهای پیام/
برگزاری المپیاد خانه های ورزشی طب سال آینده/ خانه ورزش روستایی با هدف شور و نشاط همگانی محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار