یادداشت/

تلنگری برای ساماندهی تقاطع غیر همسطح شهید کسائی- آزاد راه سهند

1399/12/19 - 09:45 - کد خبر: 39188 نسخه چاپی

نصر: چند ماهی است آزاد راه تبریز ـ سهند بالاخره با زحمات و پیگیری مسئولین به اتمام رسیده و بهره بر داری از آن اغاز گشته است منتهی در همان روزهای اولیه شاهد تصادفات ناگوارزنجیره ای بودیم بطوریکه مردم از شیب وفرازغیراستاندارد و یا نبود راهداری درمحل و یا عدم وجود روشنائی و همچنین عدم وجود گارد ریل های کناری سخن ها گفته اند.

پروژه‌ای که گفته می‌شود با بهره‌برداری از آن بارسنگین ترافیکی تبریز ـ آٓذرشهرتا حدودی کاسته شده است.    
شایان ذکر است با گذشت زمان، ما شاهد افزایش تردد از مسیرازاد راه سهند خواهیم بود  که باعث کاهش بارترافیکی بیشتری، خصوصا در ورودی شهر تبریز درمنطقه دیزل اباد وهمچنین کاهش تصادفات در جاده فعلی میگردد که بسیار برای اسایش مردم ضروری و با ارزش خواهد بود.
 ولی متعاقبا بار ترافیکی در مسير ترددي منطقه لاله بدلایل که مطرح میکنیم در آینده نچندان دور افزایش قابل ملاحظه ای خواهد داشت و درروانی ترافیک منطقه  نیز تاثیر گذارخواهد بود با توجه به اینکه معبرهای موجود در منطقه لاله اغلب معبرهای محلی هستند لذا شهردار محترم تبریز از هم اکنون باید پیش بینی و تمهیدات لازم برای:
1- تملک و اصلاح معبرهای محلی مرتبط  را در اولویت قرار داده  تا روانی ترافیک در منطقه لاله و مسیر های دسترسی لاله به اتوبان شهید کسائی و دسترسی از شهید کسائی به لاله و آزاد راه سهند و بالعکس  براحتی انجام گردد .
2- احداث تقاطع غیر همسطح در نقطه اتصال اتوبان شهید کسائی با آزاد راه تبریز- سهند
برای این منظورقبلا توسط شرکت مهندسین مشاور ذیصلاحی که بعنوان دستگاه نظارت ازاد راه سهند انجام وظیفه می نمود، تقاطع غیر همسطح موصوف را بخوبی مطالعه و ارائه طرح نموده است .
ولی متاسفانه اجرا نگردیده است از مسئولین محترم خصوصا متولی ساخت آزاد راه تبریز- سهند  جناب اقای مصطفوی درخواست میکنیم با مشارکت شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی در جهت روانی ترافیک در منطقه و رفاه و آسایش و امنیت شهروندان عزیز تقاطع مذکوررا با لوپ و رمپ های کامل آن را  در اولویت کاری خود قرارداده و احداث نمایند.
برای این منظور پیگیری موارد فوق در شورای عالی ترافیک استان ضروری است.

هوشنگ پاکدل
انتهای پیام/
تلنگری برای ساماندهی  تقاطع غیر همسطح  شهید کسائی- آزاد راه سهند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  آفتابی   3 سالها پیش  

ضمن تایید این مطلب میخواستم اضافه کنم که شایسته بود اجرای این تقاطع بموازات اجرای اتوبان انجام میشد تا هم اکنون شاهد این نابسامانی ها نبودیم. همچنین باید درنظر داشته باشیم که بعداز احداث این تقاطع (انشالله) ترافیک سنگینی هم به تقاطع های شهرک سفیر امید و تقاطع بسیار ناموزون پایین تر از آن بطرف لاله و همینطور میدان فاطمیه و میدان امام حسین و مسیر 35 متری لاله وارد خواهد شد که بهتر است از هم اکنون شبیه سازی های لازم انجام و تمهیدات مربوطه بموازات اندیشیده شوند.
پژوهشیار