آغاز مرحله دوم فاز اول واکسیناسیون کرونا در استان/

سالمندان مقیم در خانه‌های سالمندان آذربایجان شرقی واکسینه می‌شوند

1399/12/18 - 19:51 - کد خبر: 39175 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از آغاز مرحله دوم فاز اول واکسیناسیون کرونا در آذربایجان شرقی از نوزدهم اسفند ماه، خبر داد و گفت: در این مرحله سالمندان مقیم در خانه های سالمندان واکسینه می شوند.

به گزارش نصر، عباسعلی درستی با اشاره به آغاز واکسیناسیون سالمندان نگهداری شده در مراکز سالمندان آذربایجان شرقی از فردا نوزدهم اسفند ماه، گفت: در اولین دوره فاز اول واکسیناسیون کرونا کادرهای آی سی یوهای کرونا همزمان با سراسر کشور در بیست و یکم بهمن ماه، واکسینه شدند و در دومین مرحله از فاز اول واکسیناسیون هم سالمندان نگهداری شده در مراکز سالمندان واکسینه می‌شوند.
وی تاکید کرد: واکسن‌ها توسط سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت تایید شده و بررسی‌ها در کل دنیا نشان می‌دهد که این واکسن ۹۰ درصد موثر است.
درستی با بیان اینکه کووید۱۹ از سال ۲۰۲۰ میلادی به صورت پاندمی در جهان ظاهر شد، اظهار کرد: این ویروس تاکنون در بسیاری از کشورها از جمله ایران تعداد زیادی را به کام مرگ کشانده است و بیشترین مرگ و میر ناشی از آن در سالمندان افراد آسیب‌پذیر و مبتلایان به چند بیماری همزمان اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: مطالعات مختلف نشان داده است که ساکنان مراکز مراقبت‌های طولانی مدت یکی از گروه‌های پرخطر برای کووید۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن هستند و میزان کشندگی آن در این مراکز بین ۱۶ تا ۲۵ درصد گزارش شده، در حالی که در افراد جامعه به طور کلی برآورد میزان کشندگی این بیماری زیر یک درصد است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز متذکر شد: احتمال سرایت و انتقال بیماری در ساکنان مراکز نگهداری به مراتب بیش از افرادی است که در جامعه زندگی می‌کنند، بنابراین افراد ساکن مراکز مراقبتی طولانی مدت به خصوص سالمندان مقیمی مراکز پرخطرترین افراد جامعه از نظر ابتلا و عوارض و پیامدهای خطرناک کووید ۱۹ هستند.
بر اساس این گزارش؛ مرحله دوم فاز اول واکسیناسیون کرونا، فردا، نوزدهم اسفند ماه در مرکز نگهداری از سالمندان فیاض بخش و مرکز خوبان تبریز با مشارکت اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی، آغاز می‌شود.
انتهای پیام/
 سالمندان مقیم در خانه‌های سالمندان آذربایجان شرقی واکسینه می‌شوند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار