طرح کاشت نهال در منازل راهکاری برای کاهش آلودگی هوای تبریز

1399/12/18 - 16:42 - کد خبر: 39162 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: طرح کاشت نهال در منازل راهکاری خوب و موثر برای کاهش آلودگی هوای کلانشهر تبریز است.

به گزارش نصر، سن عباس نژاد روز دوشنبه در کارگروه استانی کاهش آلودگی هوای آذربایجان شرقی گفت: طرح های کاشت نهال در منازل شهروندان و طرح جریمه سبز که با هماهنگی دادگستری استان و شهرداری تبریز اجرا می شود می تواند الگویی برای کل کشور باشد .
وی با اشاره به کمبود فضای سبز تبریز گفت: کارهای خوبی توسط فضای سبز شهرداری تبریز در حال انجام بوده که لازم ولی کافی نیست و سرانه فضای سبز کلانشهر تبریز نسبت به استانداردهای جهانی کم است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: در قانون هوای پاک ۱۱ دستگاه موظف به مقابله و پیشگیری با آلودگی هوا هستند و در این بین وظیفه اداره حفاظت محیط زیست پایش و رصد صنایع استان و پیگیری اجرای مصوبات توسط سایر دستگاهها است.
وی با اشاره به پایش مستمر و شبانه صنایع استان گفت: اقدامات برخی صنایع استان مانند سیمان صوفیان در رعایت ضوابط زیست محیطی مناسب است.
عباس نژاد افزود: این اداره در اقدامات خود برای مقابله با آلودگی هوا، نظارت بر کیفیت سوخت خودروها و انجام آزمایش‌های مربوط به آن را انجام داده و با صنایع آلاینده برخورد می‌کند، همچنین استفاده از سوخت مازوت در شعاع ۳۰ کیلومتری کلانشهر تبریز برای صنایع را ممنوع اعلام کرده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: ناوگان عمومی استان نیازمند بازسازی ویژه بوده و این مشکل به خصوص در شهر تبریز به شکل ویژه ای خود را نشان داده است که امیدواریم شهرداری در این خصوص وارد عمل شود.
انتهای پیام/
طرح کاشت نهال در منازل راهکاری برای کاهش آلودگی هوای تبریز خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار