معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی مطرح کرد:

نزدیک به دو هزار پروژه نیمه تمام در استان داریم/ پول عوارض صرف حمل و نقل نشده است

1399/12/18 - 15:14 - کد خبر: 39154 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: نزدیک به دو هزار پروژه نیمه تمام در استان داریم که برای همین لازم است منابع زیادی داشته باشیم و در این میان برای پروژه های جدید منابعی وجود ندارد چرا که پروژه‌های قبلی ناتمام مانده اند.

به گزارش نصر، صبح امروز در جلسه ای در راستای صیانت از حفظ محیط زیست و افزایش پیوند جامعه مهندسی و روز طبیعت در سازمان نظام مهندسی استان با حضور مسئولین نظام مهندسی و اصحاب رسانه به یاد شهدای مهندس نهال کاری در باغ پارک ساختمان مرکزی کاشته شد.
"جواد رحمتی" در ابتدای برنامه با اشاره به برنامه ریزی راهبردی در مسائل شهری گفت: وقتی نگاه علمی به مشکلات شهری نداریم باعث می شود در سال های آتی مشکلات بزرگتری بوجود بیاید.
وی ادامه داد: به عنوان مثال هوای آلوده که در شهر حاکم است اکثراً به برنامه‌ریزان و مهندسان شهری مربوط می‌شود.
وی با اشاره به مقام شامخ شهیدان گفت: در مسائل ایثار و از خودگذشتگی حضور شهدا در دفاع از وطن به خوبی عمل شده است و کارنامه درخشانی دارد، اما متاسفانه در بحث های توسعه شهری منفعلانه حرکت کرده‌ایم.
وی تاکید کرد: تصمیم های نادرستی که قبلا اتخاذ شده لازم است آیندگان در جهت حل و رفع آن کوشا باشند.
رحمتی با اشاره به لقب باغ شهر تبریز اظهار کرد: تبریز در قدیم به باغات بزرگ و زیبایش معروف بود، اکنون که باغات تبریز را از بین برده ایم مجددا می‌خواهیم آنها را احیا کنیم این نشان می‌دهد که از لحاظ عقلانیت مشکل داریم.
وی ادامه داد: از همه عوامل و مسئولین و مهندسین استدعا دارم در این مسائل پیشتاز باشند، چرا که قطعا در ۵۰ سال آینده باید تبریز توسعه پیدا کند اما این توسعه به کدام سمت حرکت خواهد نمود؟ در وضعیت کنونی برای توسعه شهر و مسیر توسعه مشکل داریم یکی از این مشکلات کمبود آب است نیاز است مهندسان در برنامه‌ریزی‌های کلان این موارد را در دستور کار خود قرار دهند و باید در ساختمان ها و ساختار آن اثرگذاری ها تعریف شده باشد.
وی افزود: با آینده خطرناکی مواجه هستیم در تلنباری از خدمات و تعهدات در نظام درمان مشکلات داریم و بعد از گذشت زمان و افزایش جمعیت این مشکلات چندین برابر خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: ۶۰۰ واحد اتوبوس داریم که عمر اتوبوس ها ۱۰ سال تعریف شده اند اما در حالی که اتوبوس‌های ما ۲۰ سال است کار می‌کنند، اگر از مردم پول عوارض گرفته‌ایم این پول ها صرف حمل و نقل نشده است.
وی افزود: برای هر نفر ۴ درخت لازم است تا اکسیژن و اکوسیستم مورد نیاز حل شود؛ اگر در برنامه‌ریزی‌ها نگاه دقیق و عقلانی داشته باشیم قطعا مشکلاتی نخواهیم داشت لازم است هر از گاهی تلنگری به عملکردهای خودمان داشته باشیم و نگاهمان را در جهت توسعه پایدار بیشتر کنیم کافی است همت کنیم و مشارکت مردم را داشته باشیم که اگر مشارکت مردم نباشد با وضعیتی که در دولت می‌بینیم نمی‌توان هیچ کاری را انجام داد.
وی با اشاره به پروژه های نا تمام در استان خاطر نشان کرد: نزدیک به ۲ هزار پروژه نیمه تمام در استان داریم که برای همین لازم است منابع زیادی داشته باشیم و در این میان برای پروژه های جدید منابعی وجود ندارد چرا که پروژه‌های قبلی ناتمام مانده اند.
وی اضافه کرد: وقتی یک تن قیر ۷ میلیارد است باید در این میان مهندسان بگویند چه کار کنیم که عمر این آسفالت را زیاد کنیم، تنها نوآوری‌ها و علم است که می‌تواند به دادمان برسد؛ تولید علم، استانداردهای لازم و تولید محصول نیازمند این مسئله بوده و لازم است در موضوع جرایم قضایی، فضای سبز را بیشتر کنیم، برای پایان کارها سرانه فضای سبز را مد نظر داشته باشیم و کارخانجات را ملزم به رعایت قوانین ۱۰ الی ۱۵ درصدی فضای سبز کنیم، تا شاید بتوانیم با این روش ها فضای سبز از بین رفته را برگردانیم.
انتهای پیام/
نزدیک به دو هزار پروژه نیمه تمام در استان داریم/ پول عوارض صرف حمل و نقل نشده است محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار