رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خبر داد:

لزوم حفاظت از سرمایه عظیم اسناد برای انتقال به آیندگان

1398/07/18 - 11:48 - کد خبر: 3915 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: اسناد ملی سرمایه عظیمی است که باید برای نسل آینده انتقال داده شود.

به گزارش نصر، بروجردی در نشست معرفی مدیر جدید سازمان اسناد ملی شمال غرب کشور در تبریز گفت: حفظ و نگهداری وساماندهی اسناد ملی می”تواند به عنوان تاریخ این سرزمین، حافظه ملت ایران، گنجینه و ذخایر پرگوهر معرف هویت و منشا تلاش برای رسیدن به ایران مقتدر برای آینده باشد.
وی افزود: ماباید از سرمایه عظیمی ملی که در اختیارمان است حراست و حفاظت کرده و این سرمایه را که امروز به عنوان میراث ملی ایران شناخته شده ثبت و نگهداری کنیم.
بروجردی تاکید کرد :برای حفظ اسناد باید تمامی دست اندرکاران دست به دست هم دهند و فضای امن، دمای مناسب، حفاظت فیزیکی و جانوری را رعایت کنند و درحفظ سرمایه عظیم کشور کوشا باشند.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت : دردولت دوازدهم طبق مصوبه”ای که وجود دارد باید تمامی دستگاه”های اجرایی در این رسالت عظیم جدی باشند و همه اسناد تاریخی را به سازمان اسنادملی تحویل دهند.
او افزود:این اسناد باید طبقه بندی، میکروب زدایی، ترمیم ودرمرحله آخر درقسمت ارشیو ملی حفاظت شود.
[لزوم حفاظت از سرمایه عظیم اسناد برای انتقال به آیندگان] بروجردی اسناد را تعیین کننده هویت تاریخی ملت ایران و سازمان اسناد ملی را مهمترین قطب و پایگاه تحقیق و پژوهش برای اندیشمندان و پژوهشگران دانست .
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به کمبود فضای مرکز اسناد ملی شمال غرب کشور در تبریز گفت : این مرکز مسئولیت خطیری در جمع آوری و حفاظت اسناد ملی سه استان دارد ومسئولان استان باید تدبیری بیندیشند تا فضای استاندارد برای نگهداری اسناد ملی در استان ایجاد شود.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست به نقش و اهمیت مرکز اسناد ملی شمال”غرب کشور دراستان اشاره کرد و گفت: اسنادی که در این مجموعه نگهداری می”شود جزو اسناد باارزش و گران قیمت به شمار می”رود و باید محل مناسبی برای این اسناد در نظر گرفته شود تا مردم به خصوص پژوهشگران و محققان بتوانند به راحتی به این اسناد دسترسی داشته باشند.
پورمحمدی با بیان اینکه خیلی از اسناد معتبر وقدیمی اعم از اسناد زمین و ملک و قرارداد”ها در دست افراد عادی و شهروندان است خواستار انتقال این اسناد به مرکز اسناد شمال غرب کشور شد.
در این جلسه پاشازاده به عنوان مدیرجدید مرکزاسناد و کتابخانه ملی شمال غرب کشور معرفی و از زحمات چندین ساله محمدحسین آل هاشم قدردانی شد.

انتهای پیام/

لزوم حفاظت از سرمایه عظیم اسناد برای انتقال به آیندگان نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار