پایدار در گفتگو با «نصر» مطرح کرد؛

یک اراده برای جهش تاریخی صنعت خودروسازی کشور/ «ایدم» و «چرخشگر» به کمک خودروسازان ایران بیایند

1399/12/18 - 10:28 - کد خبر: 39127 نسخه چاپی

نصر: رئیس انجمن سازندگان ماشین، قطعه و مجموعه های صنعتی خودرو آذربایجان شرقی با اشاره به وجود تکنولوژی تولید بسیار خوب، متخصصان زبده و مهندسان کاربلد در صنایع خودروسازی تبریز، گفت: ما هیچ چیزی به غیر از یک اراده و سیاست های حمایتی دولت برای جهش تاریخی در صنعت خودروسازی کشور نیاز نداریم.

به گزارش سرویس اقتصادی نصر، "یونس اکبرپور پایدار" در خصوص لزوم استفاده از ظرفیت های عظیم صنایع خودروسازی در تبریز به خبرنگار «نصر» گفت: تبریز مرجع صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور است و وجود صنایع استراتژیکی مانند شرکت های ایدم، چرخشگر، گروه تراکتورسازی و سیبا موتور و... زمینه را برای جهش بخش صنعت خودرو در تبریز و کشورمان فراهم می کند.
 
وی با بیان اینکه امروز بزرگترین مشکل خودروسازان داخلی تامین موتور و گیربکس است، افزود: در حالی که ظرفیت های بسیار بزرگ، منحصربفرد و آماده ای مانند شرکت ایدم و شرکت چرخشگر در تبریز فعالند، نباید در تامین موتور و گیربکس خودروهای داخلی با مشکل مواجه باشیم.
 
پایدار از انعقاد تفاهم نامه مشترک انجمن سازندگان ماشین، قطعه و مجموعه های صنعتی خودرو آذربایجان شرقی با چندین شرکت مرتبط با صنعت خودروسازی تبریز از جمله ایدم و چرخشگر خبر داد و افزود: دولت باید حمایت ویژه ای از شرکت های قطعه ساز و مجموعه ساز در تبریز داشته باشد تا یک بار برای همیشه وابستگی صنعت خودروسازی کشور به شرکت های خارجی قطع شود.
 
وی به وجود تکنولوژی تولید بسیار خوب، متخصصان زبده و مهندسان کاربلد در صنایع خودروسازی تبریز اشاره کرد و گفت: ما هیچ چیزی به غیر از یک اراده و سیاست های حمایتی دولت برای جهش تاریخی در صنعت خودروسازی کشور نیاز نداریم. ما صنایع گرانقدری مانند ایدم، چرخشگر، گروه تراکتورسازی، بلبرینگ سازی، پیستون سازی، گروه ماشین سازی، سیبا موتور و... در تبریز داریم که باید از ظرفیت های موجود آنها برای پاسخ به نیاز صنایع خودروسازی و پاسخ به نیاز داخل بهره بگیریم.
 
رئیس انجمن سازندگان ماشین، قطعه و مجموعه های صنعتی خودرو آذربایجان شرقی تاکید کرد: دولت خیلی زود نتیجه حمایت خود از صنایع خودروسازی تبریز را خواهد دید و اولین سود آن برای دولت افزایش درآمد از محل مالیات بر ارزش افزوده و کاهش چشمگیر مصرف سوخت دیزل خواهد بود که افزایش اشتغال، کاهش واردات و مصرف ارز، جهش در صنعت خودروسازی و صنایع مرتبط و... در ادامه آن قرار دارند.
 
پایدار بر لزوم تقویت واحدهای تحقیق و توسعه صنایع خودروسازی تبریز تاکید کرد و گفت: موفقیت های اخیر گروه تراکتورسازی نمونه بسیار خوبی از توجه به تحقیق و توسعه است، چرا که واحدهای تحقیق و توسعه قلب تپنده صنایع هستند و با فعال کردن این واحدها خیلی زود نتیجه و ثمرات شیرین آن را در رشد و توسعه صنعت قطعه سازی، مجموعه سازی و خودروسازی تبریز و کشور خواهیم دید.
 
وی در پایان تبریز را مرجع صنعت خودروسازی کشور دانست و افزود: این ظرفیت های بزرگ و آماده به کار در تبریز وجود دارند و فعال هستند و ما باید همت کنیم و از این امکانات برای رشد و توسعه داخلی سازی صنعت خودروسازی بهره بگیریم.
 
انتهای پیام/
 
یک اراده برای جهش تاریخی صنعت خودروسازی کشور/ «ایدم» و «چرخشگر» به کمک خودروسازان ایران بیایند محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار