سرکنسولگری ترکیه در سمرقند با حضور چاووش‌اوغلو افتتاح شد

1399/12/17 - 20:25 - کد خبر: 39109 نسخه چاپی

نصر: سرکنسولگری ترکیه در شهر سمرقند ازبکستان با حضور مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه کشور گشایش یافت.

به گزارش نصر، سرکنسولگری ترکیه در شهر سمرقند ازبکستان با حضور مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه کشور و عزیز عبدالحکیم‌اف معاون نخست وزیر ازبکستان گشایش یافت.
چاووش‌اوغلو در مراسم افتتاح سرکنسولگری ترکیه در سمرقند با بیان اینکه خبر گشایش این سرکنسولگری سال گذشته توسط رجب طیب اردوغان و شوکت میرضیایف روسای جمهور ترکیه و ازبکستان اعلام شده بود، اظهار داشت: ترکیه نخستین کشوری بود که ازبکستان را به رسمیت شناخت. همچنین ترکیه به عنوان اولین کشور خارجی سفارت خود در تاشکند را افتتاح کرد.


 
وی با اشاره به اینکه ترکیه نخستین کشوری بود که تصمیم به گشایش کنسولگری در سمرقند گرفت، ادامه داد: اما کشور برادر قزاقستان مدتی پیش سرکنسولگری خود در سمرقند را افتتاح کرد. طبیعتا تمامی نمایندگی های دیپلماتیک ترکیه در ازبکستان مهم هستند اما افتتاح سرکنسولگری در سمرقند به عنوان شهری که میزبان تمدن کهن‌مان بوده اهمیت ویژه‌ای دارد.
وزیر امور خارجه ترکیه با تاکید بر اهمیت شهر سمرقند برای ترکیه و مردم منطقه گفت: فردا در تاشکند با وزیر خارجه ازبکستان دیدار خواهم کرد. درباره گسترش روابط دوجانبه و همچنین در مورد مقدمات برگزاری دومین نشست شورای عالی همکاری‌های راهبردی بحث و گفتگو می‌کنیم.


 
وی همچنین از دیدار خود با شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان خبر داد و افزود: مدتی پیش دیپلمات با تجربه اولگان بکار را به عنوان سفیر ترکیه در تاشکند منصوب کردیم و این نیز نشان دهنده اهمیت روابط دو کشور برای آنکارا است.
وزیر امور خارجه ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود فرا رسیدن هشتم مارس روز جهانی زنان را به زنان ازبکستان تبریک گفت.
انتهای پیام/
سرکنسولگری ترکیه در سمرقند با حضور چاووش‌اوغلو افتتاح شد خبرگزاری آناتولی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار