شهردار منطقه 10 تبریز؛

تقدیر از نوادگان بانی قبرستان حاج ستارخان در دستور کار شهرداری منطقه 10 / افتتاح آرامستان حاج ستارخان خرداد ماه ۱۴۰۰

1399/12/17 - 12:32 - کد خبر: 39077 نسخه چاپی

نصر: شهردار منطقه 10 تبریز گفت: در عملیات احداث پروژه پارک ستارخان منطقه ایده لو که ۱۴8 شهید دفاع مقدس در خود جای داده هیچ گونه قبور شهدا تخریب نشده و نخواهد شد، همچنین قبور حاج ستارخان یزدچی، حلیمه رایگان، لطیفه هاشمی، رقیه مجدی، جواد سمیعیان، احمد سمیعیان، علی درخشان و کاظم لطیفی که از خاندان حاج ستارخان هستند ساماندهی خواهد شد.

به گزارش نصر، "رسول وظیفه شناس" در گفتگو با خبرنگار نصر در رابطه با عملیات ساماندهی آرامستان حاج ستارخان، گفت: این قبرستان در به مساحت 3 و نیم هکتار واقع شده است.
وی با تاکید بر اینکه با وجود قبور مطهر شهدا فضای معنوی با عطر و بوی شهدا در این مکان ایجاد شده است، عنوان کرد: قصد داریم با ایجاد فضای سبز در این مکان، اهالی منطقه ضمن بهره مندی از فضای پارک، از حال و هوای معنوی قبور شهدا نیز بهره ببرند.
وی افزود: در عملیات احداث پروژه پارک ستارخان منطقه ایده لو که ۱۴8 شهید دفاع مقدس در خود جای داده هیچ گونه قبور شهدا تخریب نشده و نخواهد شد، همچنین قبور حاج ستارخان یزدچی، حلیمه رایگان، لطیفه هاشمی، رقیه مجدی، جواد سمیعیان، احمد سمیعیان، علی درخشان و کاظم لطیفی که از خاندان حاج ستارخان هستند ساماندهی خواهد شد.
وی ضمن تاکید بر حفظ وضع موجود مزار شهدا اظهار کرد: به برکت همکاری اداره اوقاف و طبق هماهنگی که با بنیاد شهید داشته ایم، تقریبا هر ماه و با حضور خانواده های معظم شهدا به این مکان سرکشی می‌شود.
شهردار منطقه 10 تبریز با بیان اینکه شهدا مظهر و نماد مقاومت کشور هستند تصریح کرد: در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، مقبره شهدای مدفون در آرامستان ستارخان ومرمت  قبور شخصیت های برجسته آرمیده با پیشرفت 90 درصدی مقاوم سازی و ساماندهی شده اند.
وی در ادامه افزود: بانی این قبرستان حاج ستارخان یزدچی است و قرار است بزودی توسط شهرداری منطقه 10 از خانواده ایشان تجلیل شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم تا سه ماه آینده از این مکان افتتاح کنیم.
انتهای پیام/
تقدیر از نوادگان بانی قبرستان حاج ستارخان در دستور کار شهرداری منطقه 10 /  افتتاح آرامستان حاج ستارخان خرداد ماه ۱۴۰۰ محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار