مدیرعامل مجتمع آموزشی و فرهنگی الف مطرح کرد؛

حضور ارکستر موسیقی باکو در دومین جشنواره بین المللی "تئاتر صلح الف" تبریز

1398/07/18 - 10:59 - کد خبر: 3902 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل مجتمع آموزشی و فرهنگی الف از حضور فعالان برجسته هنرهای نمایشی بین المللی و ارکستر موسیقی باکو در دومین جشنواره بین المللی تئاتر صلح الف خبر داد.

به گزارش نصر، ظهر امروز دومین نشست شورای سیاستگذاری، دومین جشنواره بین المللی تئاتر صلح الف با حضور اعضای این شورا در محل مجتمع آموزشی و‌ فرهنگی الف برگزار شد.

«هومن بیگ‌نژاد» مدیرعامل مجتمع آموزشی و فرهنگی الف در این نشست با بیان اینکه دومین جشنواره بین المللی تئاتر صلح الف با حضور فعالان برجسته ملی و بین المللی در دهه نخست آذرماه ۹۸ برگزار خواهد شد، ادامه داد: مجتمع الف در تلاش است تا با همکاری شورای سیاستگذاری این جشنواره زمینه لازم را برای برگزاری کارگاه های تخصصی و همینطور نمایش های شرکت کننده در این جشنواره را فراهم سازد.

وی در ادامه بر نقش موثر رسانه های استان در انعکاس این رویداد فرهنگی، تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت این رویداد فرهنگی و لزوم انعکاس آن در سطح ملی و بین المللی، حضور مستمر رسانه ها در این رویداد امری ضروری است.

بیگ‌نژاد در پایان سخنان خود از حضور فعالان برجسته هنر نمایشی بین المللی در این جشنواره و اجرای ارکستر موسیقی باکو در اختتامیه این جشنواره خبر داد و گفت: این جشنواره زمینه تعامل فرهنگ ها را مهیا می سازد، به عبارتی صلح الف را می توان میعادگاه فرهنگ شرق و غرب دانست، به همین سبب شورای سیاست گذاری این جشنواره در تلاش است تا با دعوت از فعالان برجسته و مجرب این هنر، زمینه ارتقا سطح حوزه هنر نمایشی استان را ارتقا دهد.

«امیر کریم زاد شریفی» مدیرمسئول آژانس خبری، تحلیلی نصر نیز در این نشست با تاکید بر اینکه حضور و همراهی شهرداری و اعضای شورای شهر تبریز در پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری این جشنواره مثمر ثمر خواهد بود، ادامه داد: با توجه به اینکه حضور مسئولان شهری و همچنین فعالان فرهنگی استان در تحقق اهداف این جشنواره موثر خواهد بود، امید است تا با همکاری و وحدت رویه بین تمامی فعالان این حوزه شاهد برگزاری با شکوه این جشنواره باشیم.

وی در ادامه به لزوم پرورش تیم رسانه ای تخصصی تئاتر در استان تاکید و مجتمع الف را محلی مناسب برای ایجاد زمینه این حوزه عنوان کرد و گفت: با توجه به قدمت تئاتر تبریز و فعالیت مستمر فعالان این حوزه، حضور تیم تخصصی رسانه ای امری است که می بایست در کنار پرورش هنرمندان محقق شود، چراکه در کنار فعالیتی تخصصی، رسانه ای تخصصی جهت نقد و ارائه افکار اجتماعی بر آن لازم است.

کریم زاد شریفی در خاتمه بر اهمیت جریان سازی رسانه ای در روند برگزاری این جشنواره تاکید و حضور فعالان برجسته ملی و بین المللی در تبریز را فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت های فرهنگی و هنری استان در سطح ملی و بین المللی بیان کرد.

«اکبر شریعت» نویسنده برجسته استان نیز در این نشست  بر لزوم تامین امنیت معنوی این جشنواره تاکید کرد و‌ گفت: با توجه به اینکه امنیت معنوی این جشنواره می تواند با حضور پر رنگ رسانه های مردمی محقق شود، امیدواریم با تلاش رسانه های استان و ایجاد جریان فکری هنری و فرهنگی توسط آن ها شاهد آرامش خاطر بین تمامی گروه های نمایشی و میهمانان این جشنواره باشیم.

انتهای پیام/

حضور ارکستر موسیقی باکو در دومین جشنواره بین المللی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار