خبر/

امضای تفاهم نامه توانمندسازی زندانیان بین استانداری آذربایجان شرقی و سازمان زندان‌ها

1399/12/16 - 10:23 - کد خبر: 38996 نسخه چاپی

نصر: استانداری آذربایجان شرقی و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در راستای توانمندسازی و بازاجتماعی کردن زندانیان و کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده آنان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش نصر، در این تفاهم‌نامه که به امضای محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی و محمدمهدی حاج‌محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور رسیده، بر مهارت‌آموزی و توانمندسازی و توسعه اشتغال مولد و پایدار صددرصدی محکومان در حین تحمل کیفر و پیشگیری از ارتکاب مجدد جرم پس از آزادی و همچنین کمک به رفاه و معیشت زندگی خانواده زندانیان نیازمند تأکید شده است.
بر اساس این تفاهم‌نامه، سازمان زندان‌ها با تشخیص نیازمندی‌های گروه هدف، آنان را جهت بهره‌مندی از حمایت‌های مادی و معنوی به استانداری معرفی کرده و در راستای تولید محصولات و ارائه خدمات مورد نیاز استانداری با مشارکت گروه هدف همکاری خواهد کرد.
استانداری آذربایجان شرقی هم براساس این تفاهم‌نامه متعهد می‌شود در توسعه، تجهیز و راه‌اندازی فضای کارگاهی در زندان‌ها برای تبدیل زندان به فضای کسب‌وکار مساعدت‌های لازم را انجام دهد.
همکاری در ایجاد تشکل همیاران زندان مشتمل بر خیران، کارآفرینان و معتمدان و همکاری در زمینه‌های پژوهشی و مطالعاتی و برگزاری دوره‌های آموزشی از تعهدات مشترک طرفین این تفاهم‌نامه است و اجرای آن بر عهده اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان آذربایجان شرقی است.
انتهای پیام/
امضای تفاهم نامه توانمندسازی زندانیان بین استانداری آذربایجان شرقی و سازمان زندان‌ها نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار