خبر/

افزایش خشونت علیه زنان در آذربایجان‌شرقی نگران‌کننده است

1399/12/14 - 14:35 - کد خبر: 38933 نسخه چاپی

نصر: سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: افزایش خشونت علیه زنان در این استان نسبت به سایر استان‌های کشور نگران‌کننده است.

به گزارش نصر، احمد موقری روز پنجشنبه در جلسه کارگروه پیشگیری از خشونت علیه زنان با موضوع بررسی و تبیین طرح پیشگیری از خشونت علیه زنان، با اشاره به افزایش آمار خشونت علیه زنان و کودکان در آذربایجان شرقی، افزود: با وجود اقدامات انجام یافته توسط دستگاه های مختلف در خصوص این موضوع، شاهد افزایش روزمره خشونت خانوادگی علیه زنان و کودکان هستیم.
وی به تأثیر نوع و بافت محیط رشد، فرهنگ و سنت های غالب خانواده ها و مسائل اقتصادی و اجتماعی در بروز خشونت خانوادگی علیه زنان و کودکان اشاره و اضافه کرد: دیدگاه پدرسالاری و مردسالاری در حال حاضر در بسیاری از خانواده ها حاکم است و خود را در تصمیم ها و رفتارها بروز می دهد.
موقری ادامه داد: به رغم اجرای طرح سند جامع پیشگیری از خشونت در آذربایجان شرقی، ورودی پرونده های مرتبط با جرایم خشونت علیه زنان و کودکان به دادگستری و فراوانی افراد درگیر در این گونه پرونده ها بالا بوده و قابل توجه است. 
به گفته وی از بین ۱۰ جرم اولویت دار آذربایجان شرقی، جرایم تخریب، توهین و اهانت، ضرب و جرح عمدی و تهدید از جمله جرایم مرتبط با موضوع خشونت است که اصلاح آن نیازمند اقدامات فرهنگی می باشد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه طرح پیشگیری از خشونت علیه زنان و وظایف تعیین شده برای دستگاه ها در اجرای طرح بررسی شد. 
آموزش خانواده ها، توانمندسازی زنان سرپرست خانواده، ایجاد فرهنگ شنیدن صدای زنان قربانی خشونت، ایجاد و گسترش خانه امن زنان خشونت دیده، گسترش الزامات سلامت محور قبل از ازدواج، بهره مندی زنان آسیب پذیر از بیمه های خاص درمانی و خدمات مددکاری، پیش بینی راهکارهای حمایتی از زنان در مرحله تحقیقات پلیسی و ایجاد نظام دادرسی کیفری افتراقی برای زنان قربانی خشونت از جمله وظایف تعیین شده برای دستگاه ها در اجرای طرح پیشگیری از خشونت علیه زنان است.
انتهای پیام/
افزایش خشونت علیه زنان در آذربایجان‌شرقی نگران‌کننده است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار