انتخابات مجمع سهام داران عدالت ۲۰ اسفند برگزار می‌شود:

دارندگان سهام عدالت در انتخابات مجمع شرکت کنند

1399/12/13 - 20:28 - کد خبر: 38884 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه انتخابات مجمع سهام داران عدالت بیستم اسفند برگزار می‌شود، از کسانی که روش غیرمستقیم مدیریت سهام عدالت را انتخاب کرده اند خواست در این انتخابات شرکت کنند.

به گزارش نصر، علی اصغر عباس زاده روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: انتخابات مجمع عمومی عادی به صورت فوق العاده شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان آذربایجان شرقی برای انتخاب اعضای هیأت مدیره شرکت برابر آگهی منتشره، در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی واقع در میدان دانشسرا و همچنین به صورت الکترونیکی به نشانی تارنمای http://dima.csdiran.ir  برگزار خواهد شد.
وی با اعلام اینکه یک میلیون و ۶۱۵ هزار نفر از دارندگان سهام عدالت در این استان روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، ادامه داد: با توجه به شرایط موجود ناشی از انتشار کرونا، توصیه می شود سهامداران به صورت الکترونیکی در انتخابات شرکت کنند.
عباس زاده اظهار کرد: تمامی افرادی که دارنده سهام عدالت بوده و روش غیر مستقیم را برای مدیریت دارایی سهام خود انتخاب کرده اند و همچنین افرادی که با خرید سهام شرکت سرمایه گذاری استان آذربایجان شرقی به عنوان سهامدار این شرکت محسوب می شوند و در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سامانه احراز هویت سجام) ثبت نام و کد بورسی دریافت کرده اند یا به اصطلاح سجامی شده اند و مرحله احراز هویت را انجام داده اند، می توانند در انتخابات مذکور شرکت و نسبت به انتخاب اعضای هیأت مدیره شرکت اقدام کنند.
وی گفت: بعد از ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص آزادسازی سهام عدالت به منظور گسترش عدالت اجتماعی و توانمندسازی و کمک به خانواده های ضعیف و آسیب پذیر، دولت نسبت به تدوین سازوکار عرضه سهام عدالت در بازار سرمایه اقدام کرد که این امر می تواند به بازتوزیع ثروت و مشارکت آحاد مردم در مدیریت بنگاه های دولتی منجر شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی افزود: در این راستا برای صیانت و حفظ حقوق سهامداران سهام عدالت و مواظبت و مراقبت از دارایی های آنها، شرکت سرمایه گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) به عنوان امین بازار سرمایه، مقدمات ورود سهامداران به بازار سرمایه را فراهم کرده است تا سهامداران سهام عدالت هم به مانند سایر سهامداران در بازار سرمایه کشور، بتوانند از تمامی حقوق و منافع سهامداران خود استفاده کنند و از مزایای سهامداری خود بهره مند شوند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه سرمایه عظیم این شرکت ها در اختیار اعضای هیات مدیره انتخابی خواهد بود و مدیریت این افراد در افزایش سرمایه شرکت ها و به تبع آن میزان سود پرداختی به سهامداران خیلی موثر است، بنابراین ترکیب اعضای هیات مدیره دارای اهمیت فوق العاده ای است و سهامداران بایستی دقت کنند و در موعد مقرر با حضور در انتخابات، نسبت به انتخاب افراد توانمند در زمینه اقتصادی و مالی، علاقمند، امین، متخصص حوزه مالی، دلسوز و دارای اندیشه اقتصادی، ثروت آفرینی و کارآفرینی اقدام کنند.
عباس زاده اضافه کرد: افرادی که در مرحله آزادسازی سهام عدالت روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند و تمایل داشتند که مدیریت دارایی سهام خود را به شرکت های سرمایه گذاری استانی بسپارند، برای صیانت از سهام و دارایی های خود و همچنین سهامداران شرکت سرمایه گذاری استانی، می توانند در مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت کنند و برای انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت اقدام کنند.
وی تاکید کرد: سبد سهام (پرتفوی) عدالت در سال ۱۳۹۵ با توجه به مصوبه شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی از میان ۶۱ شرکت تخصیص یافته به این امر تعداد ۴۹ شرکت دولتی به ارزش ۲۷.۲۵۷ میلیارد تومان قیمت گذاری شد و با لحاظ تخفیفات در نظر گرفته شده برای ۲ دهک پایین درآمدی (هموطنان تحت پوشش موسسه های حمایتی) ارزش سهام قابل تخصیص به مشمولین به ارزش ۲۶۲.۰۸۴ میلیارد ریال تعیین شد و ارزش این شرکت ها، امروزه حدود ۳۸۰ هزار میلیارد تومان است.
ارزش سهام عدالت سهامداران در آذربایجان شرقی ۱۶ هزار میلیارد تومان است 
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی اعلام کرد: تعداد سهامداران سهام عدالت استان آذربایجان شرقی بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است که اگر ارزش سهم هر فرد را به طور متوسط ۱۰ میلیون تومان در نظر بگیریم به صورت تقریبی ۱۶ هزار میلیارد تومان ارزش سهام آنها است که مدیریت آن در اختیار اعضای هیات مدیره منتخب قرار خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: سهامداران برای مدیریت این حجم عظیم سرمایه ضرورت دارد که در انتخابات شرکت کرده و نسبت به انتخاب افراد واجد شرایط اقدام کنند و از طریق شرکت در انتخابات، نظارت همگانی بر دارایی های خود که در اختیار اعضای هیات مدیره قرار داده می شود، داشته باشند.
عباس زاده افزود: بدیهی است هر یک از سهامداران باید دقت کرده و دارایی خود را به دست کسانی بسپارند که علاوه بر داشتن صلاحیت های عمومی دارای صلاحیت حرفه ای و تجربه کافی در این حوزه باشند.
وی اظهار کرد: این افراد علاوه بر صیانت از حقوق سهامداران باید دارای توانایی های اقتصادی باشند تا سرمایه این شرکت در فعالیت های اقتصادی سودآور و ضروری برای توسعه استان به کار گرفته شود و از این رو ترکیب اعضای هیات مدیره شرکت از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی گفت: اعضای هیات مدیره انتخاب شده توسط سهامداران بایستی تلاش کنند که علاوه بر صیانت از حقوق و سهم هر تک تک سهامداران، نسبت به خرید و فروش سهام، سهامداران و سرمایه گذاری در پروژه های سودآور اقدام کنند که علاوه بر افزایش سرمایه سهامداران خود با کسب سودهای مناسب و توزیع سود بین سهامداران آنها را منتفع سازند.
وی با اشاره به اینکه امکان تقسیم سود یکسان با توجه به ترکیب دارایی سهامداران و میزان دارایی آنان وجود ندارد و احتمال آن بسیار پایین است، افزود: سود یکسان نیست و تعداد سهم واگذار شده و ارزش آن تعیین کننده است و پس از این نیز با توجه به فعالیت اعضای هیات مدیره و میزان تلاش آنها و تصمیم به جا و صحیح که در مقاطع زمانی مختلف خواهند گرفت، به طور قطع میزان سود حاصله متفاوت خواهد بود.
عباس زاده اظهار کرد: با توجه به حجم سرمایه ها و تعداد سهامداران، ارزش این شرکت ها خیلی بالاست و در واقع می توان گفت که بزرگترین شرکت استانی از نظر ارزش شکل می گیرد؛ بنابراین از تمامی سهامداران این شرکت درخواست می کنیم در انتخابات شرکت کنند تا از این طریق یک نظارت همگانی بر بنگاه های اقتصادی که در آن سهم دارند صورت گیرد، همچنین با انتخاب افراد اصلح و توانا در بهبود عملکرد این شرکت ها سهیم باشند.
انتهای پیام/
دارندگان سهام عدالت در انتخابات مجمع شرکت کنند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار