دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

نقشه جامع مهندسی کشور در حال تدوین است

1399/12/13 - 20:11 - کد خبر: 38883 نسخه چاپی

نصر: دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: نقشه جامع مهندسی کشور که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده با نگرش جامع الاطراف در حال تدوین است.

به گزارش نصر، محمدرضا موالی زاده روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم نقشه جامع مهندسی کشور مورد تاکید رهبری با کمک، همدلی و هم افزایی در استان‌های مختلف به صورت مناسب محقق شود.
وی افزود: در نهایت ماحصل تدوین نقشه جامع مهندسی کشور تحت عنوان آیین‌نامه‌ای به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور همچنین با ابراز رضایت از فعالیت‌های فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی گفت: کارهای انجام شده در این استان در حوزه فرهنگ عمومی مطلوب بوده است.
موالی زاده همچنین با تاکید بر پیشه کردن صفت خاکساری توسط مسوولان، اظهار کرد: برای رفع حوائج مردم حرکت کنیم تا عاقبت بخیر شویم.
پایش جامعه موجب تصمیم گیری بهتر می شود
دبیر و معاون نظارت و برنامه‌ریزی ستاد فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این نشست گفت: هرچه بتوانیم جامعه را پایش کنیم با تصمیم گیری بهتری می‌توانیم کارها به خصوص فعالیت های فرهنگی را پیش ببریم.
محمد آقاسی با اشاره به تحقیق فرهنگی انجام شده در خصوص  آذربایجان شرقی و بیان نتایج این تحقیق گفت: ۴۴درصد مردم آذربایجان‌شرقی کتاب می‌خوانند، ۱۶.۴ درصد مردم رادیو ایران گوش می کنند،  ۹۱.۵درصد تلویزیون می بینند، ۲۴.۱ درصد ماهواره تماشا می‌کنند،  ۷۲.۶درصد موسیقی گوش می کنند و ۸۶.۵درصد تلفن همراه دارند که از این میزان ۵۹.۳ درصد تلفن همراه هوشمند است.
وی ادامه داد: ۱۰ درصد از مردم آذربایجان شرقی به سینما می روند و ۸۴ درصد مردم بیش از ۲ نوع فعالیت مذهبی مناسکی خود را بیرون از خانه انجام دادند و در سال ۱۳۹۷،  ۴۱.۱ درصد به سفر رفتند.

شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی مقام اول کشور را کسب کرد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز گفت: شورای فرهنگ عمومی استان بر اساس آخرین اعلام مقام نخست کشور را کسب کرده است. 
سیدقاسم ناظمی با  اشاره به اینکه نشست شورای فرهنگ عمومی به صورت مستقیم و وبیناری مورد استقبال قرار گرفته است، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی می تواند در تعامل عملیاتی موجب تعالی و رشد فرهنگ کشور شود.
انتهای پیام/
نقشه جامع مهندسی کشور در حال تدوین است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار