معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان خبر داد:

جذب 32 دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان

1398/07/17 - 17:33 - کد خبر: 3879 نسخه چاپی

نصر: برای نخستین بار دانشگاه علوم پزشکی این استان با هدف بین المللی‌سازی این دانشگاه، ۳۲ دانشجوی خارجی از کشور عراق را در رشته های پزشکی، دارو سازی، دندانپزشکی و پرستاری جذب کرد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی  وخدمات بهداشتی و درمانی زنجان امروز در این خصوص گفت: مدت ها قبل با توجه به شرایط فراهم شده و تفاهم نامه منعقده از سوی امور بین الملل دانشگاه این واحد دانشگاهی از کشور عراق و اقلیم کردستان نسبت به پذیرش دانشجو اقدام کرده است.

مهدی قائمی افزود: تعداد زیادی از دانشگاه های کشور نسبت به پذیرش دانشجوی خارجی اقدام کرده اند که این واحد دانشگاهی نیز با توجه به ابلاغ وزارتخانه، ظرفیت های بالا و موقعیت مناسب می تواند در این مسیر به برنامه های ترسیم شده خود دست یابد.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر دو دانشجوی خارجی از کشور یمن و افغانستان در دانشگاه علوم پزشکی زنجان تحصیل می کنند که بسترهای کنونی چشم انداز بهتری را در این بخش فراهم می”کند.

این مسئول  ادامه داد: جذب دانشجوی خارجی در راستای بین المللی سازی آموزش”های دانشگاه انجام می”شود که این مهم از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح و بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: از مجموع دانشجوی خارجی جذب شده در این واحد دانشگاهی یک نفر پاکستانی است که بر اساس اعلام مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان از کشور پاکستان نیز دانشجو جذب خواهد شد که فرآیندهای مربوطه در حال انجام است.

قائمی افزود: هیچ نفاوتی از نظر امکانات و نحوه تعامل با دانشجویان بین”المللی و دانشجویان ایرانی وجود ندارد که امیدواریم این قشر هم در طی تحصیل سفیر خوبی از سوی کشور خود در ایران بوده و در پایان دوره خاطرات خوب و به یاد ماندنی از کشور ایران برای خود به همراه داشته باشند.

وی اضافه کرد: در زمان علوم پزشکی زنجان دارای ۶ مرکز تحقیقات غدد و متابولیک، تحقیقات نانوفناوری دارویی مصوب شده است که مابقی آن نیز در دست اقدام است.

بنا به این گزارش، هم اکنون در دانشگاه علوم پزشکی زنجان  ۶۵ رشته تدریس می”شود که از یک رشته کاردانی فوریت”های پزشکی تا دو رشته فوق تخصصی غدد و نوزادان را دربر می گیرد.

متوسط تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه  ۳۷۰ نفر و تعداد دانشجوها چهار هزارو ۶۶ نفر است و نسبت استاد به دانشجو در آن حدود یک به ۱۱ است.

انتهای پیام/

جذب 32 دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار