استاندار زنجان؛

هیچ کس حق رفتار فراتر از قانون در انتخابات ندارد

1398/07/17 - 16:57 - کد خبر: 3870 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان گفت: هیچ کس در هر جایگاهی که باشد حق ندارد رفتار و حرکتی خارج و فراتر از قانون در انتخابات داشته باشد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، فتح الله حقیقی روز چهارشنبه در جریان سفر یک روزه خود به شهرستان ایجرود در جلسه مشترک ستاد انتخابات استان در این شهرستان افزود: انتخابات آبروی نظام است و باید برای برگزاری انتخابات بدون خدشه تلاش کنیم.

وی ادامه داد: تا کنون در طی ۴۰ سال حیات جمهوری اسلامی هیچگاه انتخابات تعطیل نشده و هیچ خدشه ای هم بر آن وارد نشده است.

حقیقی بر ضرورت رعایت اصل بی طرفی دست اندرکاران انتخابات تاکید کرد و گفت: آنچه در انتخابات برای ما مهم است اجرای کامل و دقیق قانون است.

وی افزود: باید قانون را به خوبی به دست اندرکاران انتخابات آموزش دهیم و با اقتدار نیز آن را اجرا کنیم.

حقیقی با بیان اینکه بزرگترین اشکال انتخابات، عدم آموزش دست اندرکاران است، تصریح کرد: با توجه به تغییر قانون اتتخابات لازم است ارائه آموزش های کاربردی در این خصوص در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین مولفه اتتخابات این است که هیات های اجرایی و نظارت و اعضای شورای تامین استان ضمن اجرای وظایف خود مطابق قانون، با یکدیگر هماهنگ باشند.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر اساس ماده ۱۱ قانون انتخابات دستگاه”ها و ارگان ها موظف به تامین امکانات برگزاری انتخابات هستند، گفت: فرمانداران و بخشداران برای جبران کاستی ها باید از ظرفیت این ماده قانونی بهره ببرند.

وی به لزوم پوشش مخابراتی مطلوب همه روستاهای استان برای برگزاری انتخابات اشاره کرد و افزود: این موضوع از طریق وزارت ارتباطات پی گیری می”شود.

حقیقی با بیان اینکه هم اکنون از ۲۵ فرایند انتخابات ۲۴ فرایند به غیر از اخذ و شمارش آرا به صورت الکترونیکی انجام می شود، گفت: باید برای برگزاری الکترونیکی و یا غیر الکترونیکی انتخابات آمادگی و تمهیدات لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام/

هیچ کس حق رفتار فراتر از قانون در انتخابات ندارد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار