خبر/

جزئیات نشست اعضای کمیسیون امنیت با وزیرکشور درباره حادثه تروریستی زاهدان

1397/12/16 - 12:27 - کد خبر: 387 نسخه چاپی

نصر: عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی مجلس جزئیات جلسه این کمیسیون با وزیر کشور درباره حادثه تروریستی زاهدان را تشریح کرد.

به گزارش نصر به نقل ازتسنیم، محمدابراهیم رضایی در تشریح جلسه امروز (دوشنبه 6 اسفند) این کمیسیون، گفت: وزیر کشور به همراه معاونان این وزارت‌خانه و همچنین جانشین فرماندهی نیروی انتظامی، میهمان اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس بود.

وی افزود: طبق گزارش‌های ارائه شده، وضعیت مرز‌های شرقی کشور در شرایط خوبی قرار دارد و ارتش، سپاه و نیروی انتظامی با همراهی یکدیگر برای برقراری امنیت مرز‌های شرقی تلاش می‌کنند. اشراف اطلاعاتی و عملیاتی در منطقه وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: همچنین طبق گزارش‌های ارائه شده عربستان و امارات سرمایه‌گذاری فراوانی برای تجهیز گروه‌های تروریستی انجام می‌دهند و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور تاکنون با ده‌ها گروه تروریستی که از سوی عربستان پشتیبانی می‌شدند، برخورد و مقابله کردند. مردم نیز همراهی خوبی با دستگاه‌های مربوطه برای برخورد با گروهک‌های تروریستی دارند.

رضایی با بیان اینکه وزیرکشور در این جلسه درباره حادثه اخیر تروریستی در زاهدان نیز گزارشی اجمالی به اعضای کمیسیون ارائه کرد، گفت: به گفته وزیر تعدادی از تروریست‌ها دستگیر و در حال پیگیری و دستگیری باقی مانده تروریستها دخیل در این حادثه هستند؛ مقرر شد در جلسات بعدی گزارش تکمیلی و با جزئیات بیشتری را به اعضای کمیسیون ارائه دهند.

وی اضافه کرد: تاکید میهمانان بر این بود که ما با همراهی مشترک کشور پاکستان و با حفظ احترام حاکمیت 2 کشور با هماهنگی یکدیگر هر جایی که تروریست‌ها برنامه‌ای داشته باشند، عملیات انجام دهیم تا فعالیت‌های تروریستی در مرز‌ها برچیده شود.

نماینده مردم خمین در مجلس به نگرانی مسئولان ایران اشاره کرد و گفت: مسئولان کشور‌های پاکستان و افغانستان به دلیل اطمینانی که به همسایه خود دارند، چندان به مرز‌های مشترک با ایران توجهی ندارند و عملیات مرزبانی خیلی جدی صورت نمی‌گیرد؛ به همین دلیل سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان ایران، تلاش می‌کند تا از همین خلا برای تجهیز و پیشتیبانی از گروه‌های تروریستی استفاده کنند و بستر خرابکاری را در کشور ما مهیا کنند.

رضایی اظهار داشت: در این جلسه عنوان شد که پاکستانی‌ها هم اعلام آمادگی کردند که هر جایی که فعالیتی از گروه‌های تروریستها مشاهده شود، با قدرت و قوت برخورد کنند  و تلاش می‌کنند، نگرانی جمهوری اسلامی ایران از این باب رفع شود.

انتهای‌پیام/

جزئیات نشست اعضای کمیسیون امنیت با وزیرکشور درباره حادثه تروریستی زاهدان نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار