تبریزیم(30)

زعفرانیه در زمره اولین شهرک های تبریز + تصاویر

1399/12/12 - 09:44 - کد خبر: 38678 نسخه چاپی

نصر: در ادامه معرفی محلات و مناطق مختلف تبریز به شهرک زعفرانیه می رسیم؛ محله ای که از جمله اولین شهرک های اقماری تبریز به شمار می رود.

به گزارش نصر، شهرک زعفرانیه تبریز یکی از شهرک‌های جنوب شرق تبریز است که از سمت شمال به دانشگاه تبریز و بلوار ۲۹ بهمن، از سمت غرب به کوی فرهنگیان و ساری‌زمین و از سمت شرق به ایل‌گلی و رجایی شهر و از جنوب به کوی میرداماد و اتوبان شهید کسایی محدود است. مدیریت شهری این منطقه زیر نظر شهرداری منطقه دو تبریز می‌باشد.
شهرسازی در این شهرک در اواخر دوران پهلوی آغاز و در سال‌های پس از انقلاب ادامه یافته‌است.
از خصوصیات بارز این شهرک، بناشدن آن بر روی نواحی ناهموار هست که باعث شده خیابان ها و کوچه‌های زیادی به صورت سربالایی و سرازیری ساخته شوند. عمده قطعات این شهرک در ابتدای انقلاب جهت ساخت مسکن به کارمندان و کارگران ادارات و کارخانجات دولتی از جمله، آب و برق، تراکتور سازی و ماشین سازی تبریز، جهاد سازندگی، مخابرات و ... واگذار شده‌است.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نکته کانونی این محله، چهارراه مسجد، تقاطع خیابان ۳۵ متری شرقی و خیابان ۲۴ متری اول می‌باشد که به دلیل قرار گرفتن مسجد خاتم النبیا در ضلع شمال شرقی آن به این نام "چهارراه مسجد" نامیده می‌شود.
درمانگاهی متعلق به سازمان تامین اجتماعی در ناحیه غرب چهار راه مسجد قرار دارد. از تأسیسات مهم زعفرانیه، از برج آنتن مخابرات بر بالاترین نقطه این شهرک، غرب میدان دانش، می‌توان نام برد.
 
 
 
 
 
 

دبیرستان‌های شهید مدنی و فرزانگان (وابسته به سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان) در منتهای شمالی این شهرک قرار دارند. پارک بزرگ زعفرانیه مابین درمانگاه و مسجد قرار دارد.
فروشگاه‌های کومه و مرکز خرید نیز در سمت دیگر پارک قرار دارد.بیمارستان ولیعصر در منتهای شمالی این شهرک و در کنار دبیرستان های صدر الاشاره قرار دارد.
انتهای پیام/
زعفرانیه در زمره اولین شهرک های تبریز + تصاویر نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  مهدي   سال پیش  

عالي
پژوهشیار