معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:

افزایش صادرات غیرنفتی، مهم‌ترین اولویت اقتصادی آذربایجان شرقی است

1399/12/10 - 15:44 - کد خبر: 38675 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: افزایش صادرات غیرنفتی، مهم‌ترین اولویت اقتصادی استان است که باید مورد اهتمام و توجه بیشتری قرار گیرد.

به گزارش نصر، علی جهانگیری در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان، با بیان این‌که این کارگروه در سال جاری 18 مصوبه داشته که 13 مصوبه اجرایی شده است، افزود: دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه، باید به دور از اقدامات و گزارش‌های کلیشه‌ای، اهتمام بیشتری در اجرای تصمیمات و مصوبات داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: گزارش‌های مربوط به کارگروه اقتصادی باید متناسب با نیازهای جامعه و اهداف استان و همچنین با توجه به شاخص‌هایی هم‌چون کشورهای هدف صادرات، ظرفیت‌های اقتصادی استان و کالاهای عمده صادراتی مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی افزایش حجمی و ارزشی صادرات غیرنفتی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های استان برشمرد و گفت: حمایت عملی و کارگشا از تجار و فعالان بخش خصوصی می‌تواند بسیاری از مشکلات را در این حوزه کل کرده و زمینه‌ساز حضور قدرتمند در بازارهای جهانی و ارزآوری برای کشور باشد.
جهانگیری افزود: آمار مربوط به میزان صادرات باید همواره بر اساس نرخ مشخص و شاخص‌های علمی ارائه شود وگرنه آمار مشخصی از این حوزه نخواهیم داشت.
وی هم‌چنین خواستار تسریع و تسهیل در فرآیند صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی شد و گفت: دستگاه‌های مسئول، برای مقابله با هرگونه سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی دقت بیشتری داشته باشند.
به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این جلسه راهکارهای افزایش سهم صادراتی شرکت‌های دانش ‌بنیان، حوزه گردشگری و اقتصاد دیجیتال استان مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.
انتهای پیام/
 افزایش صادرات غیرنفتی، مهم‌ترین اولویت اقتصادی آذربایجان شرقی است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار