مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی؛

نرخ بیکاری در روستاهای استان 4.8 درصد است

1398/07/17 - 14:46 - کد خبر: 3863 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی میزان بیکاری در روستاهای استان نسبت به شهرها را پایین اعلام کرد و گفت: نرخ بیکاری در روستاهای استان 4.8 درصد است که در مقایسه با نرخ 10.2درصد بیکاری در شهرها به مراتب پایین‌تر است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، میر احد حسینی در نشست شورای هماهنگی ادارات تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، گفت: یک سوم جمعیت کشور در روستاها سکونت دارند که در استان ما این میزان حدود یک میلیون و 200 هزار نفر بوده و از این تعداد 430 هزار نفر نیروی فعال است.

وی بیان کرد: روستاها پتانسیل بالایی برای رونق و توسعه دارند و با برنامه ریزی دقیق می‌توان بیش‌ترین میزان درآمدزایی، اشتغال و کارآفرینی را در جامعه روستایی ایجاد کرد.

حسینی، با بیان این‌که نظام جمهوری اسلامی در جهت توسعه و عمران روستاها سنگ تمام گذاشته است، گفت: اواخر سال 96، دولت از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، 1.5 میلیارد دلار برای اشتغال در روستاها اختصاص داد که سهم آذربایجان شرقی از این محل، 400میلیارد تومان برای ایجاد هشت هزار فرصت شغلی جدید بود.

وی ادامه داد: مقرر شده اقساط برگشتی این تسهیلات نیز تا 10 سال دیگر در قالب تسهیلات مختلف در خود روستاها هزینه شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه با اشاره به حجم بالای خدمات ارائه شده به روستاها طی 40 سال گذشته، گفت: خدمات رسانی به مناطق محروم به‌ویژه روستاها در اولویت دولت قرار دارد به طوری که هم اکنون اغلب روستاها از نعمت گاز، برق، آب شرب بهداشتی و مخابرات بهره‌مند هستند.

وی از روستاییان به عنوان قشر مولد و سودمند جامعه نام برد و اظهار کرد: حمایت از این قشر ارزشمند وظیفه همه نهادها و سازمان‌های دولتی است، بی شک هر چه میزان خدمات و امکانات ارایه شده به روستاها افزایش یابد، به همان میزان از حجم مشکلات شهرها از قبیل حاشیه نشینی کاسته خواهد شد.

گفتنی است؛ همزمان با روز ملی «روستا و عشایر»، نشست ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آذربایجان‌شرقی صبح دیروز به ریاست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در روستای ایوق شهرستان سراب برگزار شد.

انتهای پیام/

نرخ بیکاری در روستاهای استان 4.8 درصد است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار