استاندار آذربایجان شرقی؛

تنظیم بازار به شیوه منطقه‌ای نگرانی مردم از کمبود کالاها را رفع می‌کند

1399/12/06 - 21:27 - کد خبر: 38489 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی نارسایی در سیستم توزیع را یکی از مهم‌ترین عوامل کمبود برخی از کالاها در بازار عنوان کرد و گفت: اجرای سیاست منطقه‌ای کردن توزیع کالاها از سوی وزارت صمت می‌تواند از جابه‌جایی‌های غیرضروری و کمبود کالا جلوگیری کرده و نگرانی مردم از کمبود کالاهای اساسی را رفع کند.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استانداران سراسر کشور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: به جز برخی از اقلام اساسی که کمبود داریم و ناگزیر از واردات آنها هستیم، کمبود کالاهای دیگر بیشتر ناشی از نارسایی در سیستم توزیع است.
وی تأکید کرد: با تنظیم بازار به شیوه منطقه‌ای که در دستور کار وزارت صمت قرار گرفته است، انتظار داریم که هماهنگی بین تولید و توزیع در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شده و مردم در روزهای پایانی سال با کمبود و گرانی کالا مواجه نشوند.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به کمبود روغن برای مصارف خانگی و صنعتی، گفت: استان ما یکی از مهم‌ترین مراکز تولید مواد غذایی و شیرینی و شکلات است و با توجه به افزایش سهمیه روغن استان به میزان ۱۵ هزار تن، تسریع در اختصاص این سهمیه ضروری است.
وی همچنین مساعدت و پیگیری جدی وزارت صمت در خصوص تأمین ارز دولتی برای تنظیم بازار مرغ و تخم‌مرغ، توزیع گوشت قرمز با قیمت مصوب، تعادل‌بخشی به قیمت شکر در مصارف خانگی و صنعتی و تعیین تکلیف ۶۰۰ واحد نانوایی بدون پروانه فعالیت در استان را خواستار شد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین از اهتمام وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تسهیل امور گمرکی و تفویض اختیار بیشتر به استان‌ها قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه در وزارت صمت، تلاش بر اصلاح رویکردهاست و نگاه به تمرکززدایی و تفویض اختیار به استان‌ها، در مسائل مربوط به این وزارتخانه گره‌گشا خواهد بود.
انتهای پیام/
تنظیم بازار به شیوه منطقه‌ای نگرانی مردم از کمبود کالاها را رفع می‌کند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار