خبر/

بررسی اقدامات شهرداری تبریز در ارتباط با طرح جامع پارک بزرگ تبریز

1399/12/06 - 16:50 - کد خبر: 38472 نسخه چاپی

نصر: رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در جلسه امروز اقدامات شهرداری تبریز در رابطه با بند ۴مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در طرح جامع با موضوع پارک بزرگ تبریز مورد بررسی قرار میگیرد.

به گزارش نصر، فریدون بابایی اقدم اظهارداشت: در جلسه امروز اقدامات شهرداری تبریز در رابطه با بند ۴مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در طرح جامع با موضوع پارک بزرگ تبریز مورد بررسی قرار میگیرد.
وی اضافه کرد: موضوع پارک بزرگ، موضوعی است که در سال ۹۵ در طرح جامع مورد تاکید بوده و در زمینه بحث فضاهای سبز شهری نیز دو حوزه منطقه ۱۰ و منطقه ۴ بوده است.
رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز پس از گزارش کارشناسان در خصوص طرح جامع پارک بزرگ گفت: موضوع پارک بزرگ موضوع مهمی است که مشاوران نیز در این خصوص تحقیق کرده و کارشناسان اقدامات مورد درخواست اعضا شورا را به تحقق رسانده اند.
شهرام دبیری با بیان اینکه حفظ اراضی و ساماندهی آنها خواسته ما است اضافه کرد: با این برنامه میتوانیم موفق شویم و قابلیت اجرای این طرح حتی در مقیاس وسیع تر از خارج وجود دارد.
دبیری تاکید کرد: هرچه سریعتر با کمترین هزینه میتوان این طرح را انجام داد.
وی افزود: هماهنگی لازم انجام گیرد و طرح نهایی هرچه سریعتر عملیاتی شود
بابایی اقدم نیز در ادامه مباحث مطرح شده با اشاره به لکه های بزرگ مسکونی در طرح تفصیلی گفت: نباید از این موضوع غفلت کنیم چرا که شهروندان در این مناطق بلاتکلیف مانده و نمیتوانند ملک خود را حتی تعمییر کنند چرا که بحث تملک این اراضی مطرح است.
وی همچنین اضافه کرد: ساخت و ساز غیر مجاز در این‌مناطق نیز بیداد میکند، درخواست دارم در صورت اجرای ممیزی این امر صورت گیرد و لکه های مسکونی پارم بزرگ نیز انتقال یابد.
در ادامه دستور دوم جلسه با موضوع بررسی پرونده های ارجاعی به کمیسیون در خصوص درخواست یکی از شهروندان ساکن در منطقه چهار شهرداری تبریز مورد بررسی قرار گرفته و در انتها مقرر شد درخواست این شهروند توسط شهرداری منطقه چهار بررسی شده و نتیجه بر اساس ضوابط و قوانین به کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز ابلاغ شود.
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز همچنین ضمن تبریک روز مهندس گفت: در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز پیشنهاد نامگذاری یکی از خیایانها به نام مهندس به منظور قدردانی از زحمات این عزیزان، مطرح شده و تصویب شد.
انتهای پیام/
بررسی اقدامات شهرداری تبریز در ارتباط با طرح جامع پارک بزرگ تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار