رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل؛

اردبیل جزو پنج استان برتر کشور در تدوین سند توسعه روستایی است

1399/12/05 - 14:00 - کد خبر: 38374 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: اردبیل در بین پنج استان برتر کشور در تدوین سند اشتغال و توسعه روستایی قرار دارد.

به گزارش نصر، داود شایقی روز سه‌شنبه در آیین معارفه سرپرست مدیریت آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: پس از احیای سازمان برنامه و بودجه تلاش شده تا در حوزه‌های برنامه، بودجه، آمار و اطلاعات، فنی و اجرایی و پشتیبانی تحولاتی شکل گیرد و بر اساس هدف‌گذاری انجام شده در کنار تدوین سند آمایش استان که مراحل پایانی تصویب ملی را پشت سر می‌گذارد، در چند سال اخیر تلاش شد تا سند توسعه و اشتغال روستاها تهیه و تدوین شود تا با اولویت روستاهای پرجمعیت بتوانیم توسعه پایدار را در آن مناطق رقم بزنیم.
وی ادامه داد: تاکنون سند توسعه و اشتغال ۳۸۷ روستای استان تهیه و  تدوین شده و از این حیث استان اردبیل جزو پنج استان برتر کشور شناخته شده است.
شایقی به فعالیت‌های حوزه فنی و اجرایی، اجرای طرح‌های آماری متعدد، تهیه نقشه‌ها و برنامه‌های مکان‌یابی سرشماری عمومی نفوس و مسکن، حوزه منابع انسانی و ارزیابی دستگاه‌ها به صورت سالانه اشاره کرد و گفت: در حوزه آموزش نیز در تعامل با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مختلف برنامه‌های آموزشی اعم از بدو استخدام اجرایی شده تا نیروهای جذب شده در دستگاه‌های اجرایی بتوانند براساس این آموزش‌ها ماموریت و مسئولیت خود را انجام دهند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: از مدیریت جدید مرکز آموزش و پژوهش انتظار این است تا با توجه به حساسیت این عرصه با بهره‌گیری از تجارب و تخصص نیروها تلاشی موثر در رسیدن به اهداف عالیه در دستور کار قرار گیرد.
او با بیان اینکه طرح توسعه اشتغال با پرداخت تسهیلات کم‌بهره در روستاهای بالای ۴۰ خانوار این استان اجرا می‌شود، افزود: طرح توسعه و اشتغال با هدف اشتغال‌زایی و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان تدوین شده و مقرر است سالانه این طرح در ۱۲۹ روستای استان اجرا شود.
وی اضافه کرد: در هر روستا متناسب با ظرفیت‌ها طرح‌های اشتغال مدنظر است که می‌تواند جهش تولید و رونق اقتصادی را به همراه داشته باشد، همچنان‌که که طرح‌های قابل توجهی در زمینه‌های مختلف از قبیل تولید گیاهان دارویی،خوشه‌های فرش، پرورش طیور و طرح‌های گردشگری در برخی از روستاهای استان تاکنون اجرایی شده است.
شایقی با بیان اینکه اشتغال‌زایی در روستاها مورد تاکید دولت تدبیر و امید است ، افزود: بر این اساس سال گذشته ۱۲۹ روستا در استان برای اشتغال‌زایی شناسایی شد و برای امسال نیز شناسایی همین تعداد روستا برنامه‌ریزی شده است.
در این مراسم با تجلیل از تلاش‌های ۳۰ ساله کامل هاشمی در سمت مدیریت آموزش، پژوهش، توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل، سلیم قاسمی به عنوان سرپرست مدیریت آموزش و پژوهش، توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل معرفی شد.
انتهای پیام/
اردبیل جزو پنج استان برتر کشور در تدوین سند توسعه روستایی است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار