خبر/

برگزاری نشست شورای سیاست گذاری همکاری های فی مابین دانشگاه تبریز و مؤسسه فرهنگی و هنری حکیم نظامی

1399/12/04 - 20:11 - کد خبر: 38333 نسخه چاپی

نصر: نشست شورای سیاست گذاری همکاری های فی مابین دانشگاه تبریز و مؤسسه فرهنگی و هنری حکیم نظامی، شنبه دوم اسفند ماه در تالار علامه جعفری حوزه ریاست دانشگاه تبریز برگزار گردید.

به گزارش نصر، در این نشست، میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز ضمن تجلیل از اقدامات علی پولاد مؤسس مؤسسه فرهنگی و هنری حکیم نظامی در زمینه تشویق و حمایت از دانشجویان مستعد دانشگاه های آذربایجان شرقی افزود: حمایت های مادی و معنوی خیرین آموزش عالی از استعدادهای درخشان موجب ارتقای فکری و فرهنگی جامعه می گردد و آثار مثبت آن در طول زمان در اذهان باقی خواهد ماند. دکتر مجیدی با اشاره به همکاری گسترده خیرین با دانشگاه ها در کشورهای توسعه یافته افزود: فعالیت های خیرین دانشگاهی در اکثر کشورها به عنوان یک حرکت فرهنگی مثبت رایج است و در جامعه ما نیز با توجه به سنت های دینی و اجتماعی، انتظار می رود خیرین در فعالیت های مرتبط با گسترش آموزش عالی مشارکت بیشتری داشته باشند و در این میان جا دارد از تمامی خیرین دانشگاهی بالاخص آقای علی پولاد که با حمایت های بی دریغ مادی و معنوی خود از برگزاری چهار دوره جایزه بزرگ علمی دانشجویی، دانشجویان مستعد را تشویق می نمایند تقدیر و تشکر نمود.
در این جلسه، علی پولاد مؤسس مؤسسه فرهنگی و هنری حکیم نظامی ضمن اشاره به این که ما به شهر تبریز مدیون هستیم افزود: هرکاری که موجب اعتلای فرهنگ و پیشرفت اجتماعی و اقتصادی این شهر گردد، موجب افتخار است و در نظر داریم با حمایت های مادی و معنوی، جوانان مستعد و نخبه را در راه رسیدن به اهداف والایشان یاری رسانیم.
در این نشست، محمدتقی اعلمی، معاون پشتیبانی و توسعه منابع و دکتر باب اله حیاتی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز، دیدگاه ها و نظرات خود را درخصوص نحوه گسترش و افزایش بازدهی همکاری های فی مابین بیان نمودند.
اصغر عسگری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز طرح تعریف بورسیه  تحصیلی حکیم نظامی و بورسیه تحصیلی استاد شهریار مختص دانشجویان خارجی و همچنین بورسیه تحصیلی علی پولاد، مختص دانشجویان داخلی جهت ادامه تحصیل در مقطع دکتری تخصصی در رشته های مختلف دانشگاه تبریز را مطرح نمود که کلیات تأمین بودجه مورد نیاز برای این بورسیه ها، مورد موافقت علی پولاد، مؤسس مؤسسه فرهنگی و هنری حکیم نظامی قرار گرفت. ضمناً مقرر شد معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز پیش نویس شیوه نامه اجرایی این بورسیه ها را تهیه نموده و جهت بررسی و توافق نهایی ارائه نماید.
در ادامه این نشست، دکتر حمید احمدی، رئیس گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز، شیوه نامه اجرایی پنجمین دوره جایزه بزرگ علمی دانشجویی (جایزه علی پولاد) را مطرح نموده و پس از بحث و بررسی، مقرر گردید در پنجمین دوره این جایزه، تعداد برگزیدگان دانشجویی به 200 نفر افزایش پیدا کند و 27 دانشگاه از چهار استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل پوشش داده شوند. ضمناً مقرر شد علاوه بر برگزیدگان دانشجویی، برای اولین بار، 50 نفر از دانش آموزان برنده مدال های طلا، نقره و برنز در المپیادهای علمی دانش آموزی کشور نیز جزو نفرات منتخب پنجمین دوره این جایزه باشند. مبلغ جایزه نقدی برای برگزیدگان دانشجویی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد/دکتری حرفه ای، و دکتری تخصصی به ترتیب 40، 60، و 80 میلیون ریال به ازای هر نفر در نظر گرفته شد.
مبلغ جایزه نقدی برگزیدگان دانش آموزی نیز 40 میلیون ریال به ازای هر نفر تعیین گردید. مجموع مبالغ جوایز نقدی پنجمین دوره جایزه، 14 میلیارد و یکصد میلیون ریال، معادل با یک میلیارد و 410 میلیون تومان، تعیین شد که توسط علی پولاد، مؤسس مؤسسه فرهنگی و هنری حکیم نظامی تقبل خواهد شد.
انتهای پیام/
برگزاری نشست شورای سیاست گذاری همکاری های فی مابین دانشگاه تبریز و مؤسسه فرهنگی و هنری حکیم نظامی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار