رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

نظام سلامت محیط مستعدی برای نهادینه شدن مفاهیم مدیریت است

1399/12/04 - 21:00 - کد خبر: 38331 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: زمینه برای آموزش افراد در حوزه پزشکی وجود دارد و ذهن جامعه پزشکی کاملا آماده تجربه این مدیریت است.

به گزارش نصر، محمد حسین صومی در برنامه آموزشی مهارت‌های اساسی مدیریت با بیان اینکه نظام سلامت با تمام پیچیدگی‌هایش، محیط مستعدی برای نهادینه شدن مفاهیم مدیریت است، اظهار کرد: ارتباط با سلامت انسان‌ها، حیطه‌های متعدد سلامت و مشتریان داخلی و خارجی با خصوصیات متعدد در دانشگاه‌های علوم پزشکی ضرورت آشنایی با مفاهیم مدیریت و رهبری را برای همه کسانی که با این سیستم کار می کنند، مطرح می‌کند.
وی اضافه کرد: مردم از ما انتظارات متعددی دارند و ما به دنبال این هستیم که تقاضا را با نیازها هماهنگ کنیم و این موضوع، بحثی از نوع مدیریت و رهبری است، نگاه جزمی به موضوع بدون رفتارهای نرم افزاری، موجب بی علاقگی مردم به دریافت خدمات و یا نارضایتی آن‌ها خواهد شد.
وی افزود: شرط آموختن مدیریت و مدیر خوب بودن، بهره‌مندی از افراد باهوش و هدفداری است که می‌توانند وظایف مدیریتی را برعهده بگیرند و این یکی از علل موفقیت در حوزه سلامت است.
به گزارش ایسنا، صومی خاطرنشان کرد: دانشجویان و مدیران حوزه سلامت گام به گام در حین تشخیص مسیر را جلو رفته و مدیریت را یاد گرفته‌اند،
وی با اشاره به پتانسیل‌های ارزشمند مرکز ملی مدیریت سلامت، گفت: مرکز npmc از ۲۰ سال قبل وظیفه اصلی تربیت مدیران نظام سلامت را برعهده داشت، امیدواریم با استفاده از پتانسیل‌های این مرکز، علم مدیریت بتواند در بدنه جامعه پزشکی ما رسوب پیدا کند و این مکان به مکان اموزش عالی مدیران سلامت تبدیل شود .
رئیس مرکز ملی آموزش مدیریت سلامت هم در این برنامه با بیان اینکه برنامه آموزشی مهارت‌های اساسی مدیریت و رهبری برای اعضای هیات علمی‌ دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بر اساس نیاز مبرم نظام سلامت، طراحی شد، اظهار کرد: این دوره‌ها اغلب برای متخصصان زبردست در حوزه تخصصی خودشان و اعضای هیات علمی لازم است.
احمد کوشا بیان کرد: این دوره برگزار می‌شود تا مدیران بهتر و پربارتر از قبل مدیریت کرده و به نتیجه لازم برسند، این نیاز از قبل در سیستم ما احساس می‌شد و ما برای مدیران سطوح پایین‌تر آموزش ضمن خدمت داشتیم، اما برای اعضای هیات علمی نه. 
وی با اشاره به پشتیبانی وزارت بهداشت و رییس دانشگاه از این برنامه، گفت: تمامی آنچه را که یک مدیر باید در عرصه مدیریتی‌اش بلد باشد با بهره‌مندی از اساتید ملی و بین المللی برای هر موضوعی در این برنامه ارائه می‌شود.
انتهای پیام/
نظام سلامت محیط مستعدی برای نهادینه شدن مفاهیم مدیریت است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار