جهانگیری: پیگیری می کنم تا کار سریع پیش برود

واکنش معاون استاندار به تاخیر سه ماهه در شروع مطالعات بحران زیست محیطی کاوه سودا

1398/07/17 - 11:27 - کد خبر: 3829 نسخه چاپی

نصر: معاون استاندار آذربایجان شرقی درباره تاخیر سه ماهه در آغاز پروژه مطالعاتی بحران زیستی کارخانه صنایع شیمیایی کاوه سودا در مراغه گفت: پیگیری می کنم تا کار سریع پیش برود.

به گزارش نصر، علی جهانگیری در واکنش به تاخیر سه ماهه در شروع تحقیقات کارگروه علمی نتشکل از سوی دانشگاه تبریز در خصوص بحران زیست محیطی کارخانه صنایع شیمیایی کاوه سودا، به خبرنگار «نصر» گفت: از زمان بندی طرح مطالعه و بررسی آلایندگی کارخانه صنایع شیمیایی کاوه سودا اطلاع دقیقی ندارم و باید بررسی کنم ببینیم تاخیری اتفاق افتاده یا خیر.

وی درباره تاخیر سه ماهه در ابلاغ قرارداد مطالعه بحران زیستی کاوه سودا، افزود: احتمالا به خاطر عدم تامین به موقع اعتبار طرح، تاخیری در زمان اجرای طرح مطالعاتی به وجود آمده باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: پروژه مطالعات زیست محیطی کاوه سودا تعریف شده و انجام خواهد شد و الان کارگروه علمی متشکل از سوی دانشگاه تبریز روی این موضوع کار می کنند، باز من پیگیری می کنم تا کار سریع پیش برود.

جهانگیری در پایان گفت: نتیجه پیگیری ها در این خصوص را به رسانه ها گزارش خواهد کرد.

به گزارش نصر، بحران زیست محیطی کارخانه صنایع شیمیایی کاوه سودا از اواخر سال گذشته با انتشار فیلم ها و تصاویری از نحوه مدیریت غیر اصولی پساب پر حجم این کارخانه در رسانه ها بازتاب یافته و موجب واکنش تند نمایندگان مجلس و سازمان های مردم نهاد زیست محیطی در آذربایجان شرقی شد.

با ادامه انتقادات از عملکرد سوال برانگیز اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در برخورد با بحران زیستی کاوه سودا، استانداری آذربایجان شرقی تیمی از دانشگاه تبریز را مامور بررسی این موضوع کرد.

کارخانه کاوه سودا از سال 82 به بهره برداری رسیده و تولید عمده آن کربنات سدیم با استفاده از مواد اولیه نمک، آهک و آمونیاک است. این واحد صنایع شیمیایی روزانه بیش از 8 هزار متر مکعب پساب صنعتی با پی.اچ نزدیک 12 و ای.سی بالای 180 هزار تولید می کند که عمده انتقادات نسبت به نحوه مدیریت این پساب پرحجم و خطرناک و احتمال آلودگی آب های زیر زمینی و خاک منطقه است.

کاوه سودا نمک مورد نیاز خود را از پارک ملی دریاچه ارومیه برداشت می کند.

انتهای پیام/

واکنش معاون استاندار به تاخیر سه ماهه در شروع مطالعات بحران زیست محیطی کاوه سودا نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار