خبر/

کشف انبارهای غیرمجاز انواع دارو و مکمل‌های دارویی در تبریز

1399/12/03 - 22:50 - کد خبر: 38261 نسخه چاپی

نصر: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز از کشف چندین انبار غیرمجاز انواع دارو و مکمل‌های دارویی و طبیعی توسط معاونت غذا و دارو در تبریز خبر داد.

به گزارش نصر، محمدعلی تربتی اظهار داشت: در طی چند عملیات هماهنگ‌شده با سایر ارگان‌های نظارتی و اطلاعاتی استان چندین انبار بزرگ دارویی غیرمجاز در تبریز کشف و  پلمب شد.
وی افزود: در این انبارها انواع  دارو، محصولات مکمل دارویی و بهداشتی به‌صورت غیرمجاز و قاچاق نگهداری شده بود که محل‌های مورد نظر پس از لیست‌برداری توسط کارشناسان این معاونت  با دستور مقام قضایی پلمب شده و از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص محصولات غیرمجاز دارویی کشف شده است، گفت: تلاش شبانه‌روزی همکاران ما با هماهنگی سایر ارگان‌های مرتبط استان عرصه را برای محصولات غیرمجاز سلامت محور در استان تنگ کرده و تقریبا به همه گزارش‌های واصله و یا کشف شده در این زمینه با جدیت تمام ورود کرده و تا اخذ نتیجه نهایی و معرفی به مراجع قضایی پیگیر موضوعات مرتبط هستیم.
تربتی افزود: در این انبارها بیش از 300 نوع انواع محصولات دارویی و مکمل‌های دارویی کشف شده که کاملا غیرمجاز و در شرایط نامساعد نگهداری شده بود که متخلفان تحویل مراجع قضایی شدند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: در نظر داریم با هماهنگی و نظارت‌های بیشتر شاهد به حداقل رساندن و یا حذف محصولات غیرمجاز در محصولات سلامت محور استان باشیم و از طرف دیگر با تسهیل فرآیندهای صدور انواع مجوزهای بهداشتی و ارائه مشاوره‌های تولیدی و کارشناسی مسیر تولید را نیز هموار کرده تا فرصتی برای سوءاستفاده‌کنندگان در این زمینه فراهم نشود.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: در نظر داریم با هماهنگی و نظارت‌های بیشتر شاهد به حداقل رساندن و یا حذف محصولات غیرمجاز در محصولات سلامت محور استان باشیم.
انتهای پیام/
کشف انبارهای غیرمجاز انواع دارو و مکمل‌های دارویی در تبریز خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار