شهردار تبریز:

خلاءهای قانونی در بحث مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز مرتفع شود

1399/12/03 - 16:38 - کد خبر: 38242 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز خواستار ارائه راهکارهای قانونی در خصوص مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز شد.

به گزارش نصر، ایرج شهین باهر در جلسه امروز شورای شهر با اشاره به موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر تبریز گفت: جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز به شکل فعلی و فیزیکی دیگر اثرگذار نیست، چون در این صورت ما باید حتماً ۲۴ ساعته در همه محلات مأمور بگذاریم تا از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری شود.
او افزود: در موضوع ساخت و ساز غیرمجاز، ضعف قانون از یک طرف موجب می‌شود تا فرد به راحتی ساخت و ساز کند و از طرف دیگر قانون نیز به ما اجازه نمی‌دهد وارد حریمی شویم که در آن ساخت و ساز غیرمجاز صورت می‌گیرد. چرا که ما قانونا حق ورود به محوطه و داخل ساختمان را نداریم، مگر اینکه حکم داشته باشیم.
شهردار تبریز در ادامه با اشاره به شفاف نبودن قانون در این مورد، گفت: تا ما بخواهیم پرونده تشکیل دهیم و موارد ساخت و ساز غیر مجاز را در ماده ۱۰۰ مطرح کنیم، مالک طبقه دوم و سوم را هم می‌سازد.
شهین باهر اظهار کرد: شورای اسلامی شهر محل سیاست گذاری و تصمیم گیری در مورد ساخت و سازهای غیر مجاز است تا بتوانیم بر اساس آن عمل نمائیم و مقابله کنیم.
او گفت: در حال حاضر ما اعلام کرده‌ایم در بافت‌های فرسوده پروانه رایگان می‌شود، اما با این وجود، متأسفانه بیشترین ساخت و سازهای غیرمجاز را هم در همین مناطق شاهد هستیم.
شهردار تبریز در پایان یادآور شد: پیشنهاد می‌کنم بابت صدور پروانه رایگان در بافت‌های فرسوده، چک تضمین اخذ شود تا اگر تخلفی در مراحل احداث و اجرا صورت گیرد، بتوانیم چک‌ها را پس از طی مراحل قانونی به اجرا بگذاریم.
انتهای پیام/
خلاءهای قانونی در بحث مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز مرتفع شود خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار