لباس تشریفات نظامی دوره قاجار به موزه تبریز اهدا شد

1399/12/02 - 16:45 - کد خبر: 38170 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: لباس سرتیپی ۱۱۶ ساله مرحوم سیدصمد احمدی، توسط نوه وی به موزه تخصصی قاجار تبریز اهدا شد.

به گزارش نصر، احمد حمزه زاده، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مرحوم احمدی از مردان مبارز دوره قاجار در مقابل قوای روس بود و لباس سرتیپی وی در آن دوران به همراه یک جلد قرآن کریم چاپ سنگی توسط زهرا احمدی نوه وی به موزه قاجار اهدا شد.
وی اظهار داشت: موزه قاجار از جمله موزه‌های شاخص و تخصصی تبریز است که به صورت ویژه آثار متعلق به دوره قاجار در آن نگهداری می‌شود، این مجموعه فاخر همه ساله میزبان گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا و کشور است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: مشارکت مردمی در حفظ آثار تاریخی دارای نقشی مهم و موثر است که به واسطه اهدای آثار تاریخی به موزه علاوه بر افزایش غنای آن‌ها، آثار بصورت تخصصی نگهداری می‌شوند.
حمزه زاده، ادامه داد: این استان به عنوان پیشگام عرصه موزه‌داری در کشور همواره نقشی موثر در صیانت از مواریث تاریخی داشته و به دنبال آن آثار تاریخی زیادی را با جای دادن در موزه‌های خود، به همگان معرفی کرده است.
در این مراسم مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اهدای لوح از اقدام شایسته خانواده احمدی در راستای اهدای این لباس به موزه تخصصی قاجار تبریز قدردانی کرد.
انتهای پیام/
لباس تشریفات نظامی دوره قاجار به موزه تبریز اهدا شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  آنام تبریز   3 سالها پیش  

فعلا که در حال صادرات موزه به تهران و اصفهان هستیم
پژوهشیار