به همت متخصصان دانشگاه صنعتی سهند؛

«ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﺼﻔﻴﻪ فاضلاب دانشگاه زنجان» ﺑﺎ ﻓﻨﺎﻭﺭی ﺯﻳﺴﺖ ﺗﻮﺩﻩ ﮔﺮﺍﻧﻮﻟﯽ نصب شد

1399/12/02 - 14:10 - کد خبر: 38155 نسخه چاپی

نصر: به همت متخصصان دانشگاه صنعتی سهند، ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﺼﻔﻴﻪ فاضلاب دانشگاه زنجان ﺑﺎ ﻓﻨﺎﻭﺭی ﺯﻳﺴﺖ ﺗﻮﺩﻩ ﮔﺮﺍﻧﻮﻟﯽ نصب شده و آماده بهره برداری است.

به گزارش نصر، سیستم تصفیه هوازی با فناوری زیست توده گرانولی دانشگاه زنجان با ظرفیت ﺗﺼﻔﻴﻪ 300 ﻣﺘﺮﻣﮑﻌﺐ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻓﺎﺿﻼﺏ ﺧﺎﻡ، توسط شرکت مهندسی طلوع گستر زیست فناور به سرپرستی دکتر سیروس ابراهیمی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی سهند طراحی شده که در دانشگاه زنجان نصب و آماده بهره برداری شد.
این فناوری با حذف همزمان مواد آلی، نیتروژن و فسفر، فاضلاب‌های شهری را از یک تهدید به یک فرصت تبدیل کرده و پساب تصفیه شده می‌تواند برای آبیاری فضای سبز و یا استفاده در صنایع و تغذیه منابع آبهای زیر زمینی به‌کار گرفته شود.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی سهند در این رابطه گفت: این واحد تصفیه بر اساس پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا طراحی شده که در آن ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺗﺼﻔﻴﻪ صرفاً ﺩﺭ ﻳﮏ ﺗﺎﻧﮏ صورت می‌گیرد و امکان حذف همزمان مواد آلی، ﻧﻴﺘﺮﻭژﻥ و فسفر میسر می‌شود.
سیروس ابراهیمی افزود: علاوه بر آن، با بکار گیری این فناوری، مساحت مورد نیاز تصفیه خانه‌ها یک چهارم و هزینه‌های احداث و راهبری تا بیش از 50 درصد سیستم‌های متداول کاهش می‌یابد.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند، وی با اشاره به مشکلات سیستم‌های تصفیه متداول فاضلاب از جمله نیاز به مساحت زیاد، میزان مازاد لجن تولیدی، عدم حذف نیتروژن و فسفر، اعلام کرد: اجرای نمونه وار این طرح می‌تواند قدمی شایسته در توسعه اقتصادی‌ترین روش تصفیه بیولوژیکی فاضلاب‌های شهری در ایران باشد.
انتهای پیام/
«ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﺼﻔﻴﻪ فاضلاب دانشگاه زنجان» ﺑﺎ ﻓﻨﺎﻭﺭی ﺯﻳﺴﺖ ﺗﻮﺩﻩ ﮔﺮﺍﻧﻮﻟﯽ نصب شد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار